۰

ریزش شدید قیمت نفت بعید است

بانک آمریکایی گلدمن ساکس با اشاره به رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه کرونا که تقاضا برای نفت را بهبود داده و کاهش سریعتر از حد انتظار تولید، اعلام کرد ریسک سقوط شدید قیمت نفت کاهش پیدا کرده است.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، گلدمن ساکس در جدیدترین یادداشت تحقیقاتی خود اعلام کرد که بزرگترین بهبود تقاضا در بخش بنزین و در چین، آمریکا و آلمان دیده می شود اما بازگشت به سطح عادی تقاضا ممکن است اندکی زمان ببرد. با این حال بهبود تقاضا و تولید کمتر ممکن است باعث شود بازار نفت در ژوئن دچار کمبود عرضه شود.

این بانک سرمایه گذاری با اشاره به اشباع مخازن نفت و امکان بازگشایی چاههای نفت آمریکای شمالی در صورت افزایش بیشتر قیمتها، پیش بینی کرد که روند رشد قیمت نفت در ماههای آینده محدود خواهد بود.

گلدمن ساکس با توجه به ابهامات فراوانی که در خصوص روند تقاضا در ماههای آینده وجود دارد، همچنان پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت را ۳۰ دلار  و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را ۲۸ دلار حفظ کرد.

بهای نفت برنت در معاملات روز جمعه با ۳۹ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، ۳۱ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه بود. این شاخص روز پنج شنبه حدود هفت درصد افزایش داشت. بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، ۲۷ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه بود. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۹ درصد جهش داشت و با بیش از ۱۲ درصد رشد هفتگی، به سوی سومین رشد هفتگی متوالی پیش می رود.

با این حال قیمت نفت برنت همچنان بیش از ۵۰ درصد کاهش از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون نشان می‌دهد. شیوع پاندمی ویروس کرونا به تقاضا برای نفت ضربه زده و تولیدکنندگان نفت از جمله اوپک و روسیه که گروه اوپک پلاس را تشکیل می دهند را وادار کرده است تولیدشان را به میزان قابل توجهی محدود کنند.

طبق یادداشت گلدمن ساکس، خارج از گروه اوپک پلاس، تولید نفت اندکی سریعتر از حد انتظار کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود که افزایش تولید نفت اوپک به جای سه ماهه سوم، در سه ماهه چهارم امسال روی دهد.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس خاطرنشان کرد که محدودیت فعلی ظرفیت مخازن نفت رشد قیمتها را در طول سال ۲۰۲۰ محدود نگه خواهد داشت و زمینه را برای کمبود عرضه نفت در سال ۲۰۲۱ فراهم می‌کند که باعث بالا رفتن قیمت‌ها خواهد شد.



منبع : ایسنا
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 27272
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *