۰

پایبندی عراق به قرارداد کاهش تولید اوپک

سخنگوی وزارت نفت عراق با تاکید بر اینکه اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت باید در احیای بازار نفت با هم متحد باشند و راه حلی موثر برای بازگرداندن ثبات و تعادل به بازار بیابند، گفت عراق اطمینان می‌دهد کاملاً از قرارداد کاهش تولید تبعیت کند.
نفت عراق | میز نفت
نفت عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت نفت عراق اطمینان داد این کشور کاملاً از قرارداد کاهش تولید ائتلاف اوپک و متحدانش تبعیت خواهد کرد.

عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق طی یک بیانیه گفت:« عراق اطمینان می‌دهد کاملاً از قرارداد کاهش تولید تبعیت کند. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و سایر تولیدکنندگان باید در احیای بازار نفت با هم متحد باشند و راه حلی موثر برای بازگرداندن ثبات و تعادل به بازار بیابند».

 وی ادامه داد:« عراق به همکاری با سایر کشورهای تولید کننده نفت برای بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی نفت ایمان دارد».

جهاد گفت:« عراق در خط مقدم حمایت از تمام قراردادهایی است که از قیمت نفت حمایت کرده و بازار نفت را متعادل  می کند. نباید از فداکاری‌های دولت عراق در قراردادهای قبلی و قرارداد فعلی چشم پوشی کرد. باید در نظر گرفت که عراق هیچ‌گاه قصد نقض این قراردادها یا اتخاذ یک موضع یکجانبه را نداشته است».

در این بیانیه همچنین آمده است:« علی رغم شرایط بسیار سخت اقتصادی و مالی که عراق با آن مواجه هست، ولی در ماه مه به این قرارداد متعهد بوده است. عراق چالش های فنی و مالی فراوانی دارد و نسبت به شرکت های بین المللی که در این کشور  برای توسعه میادین نفتی حاضر هستند هم متعهد بوده و نیازمند زمان و انعطاف پذیری برای مذاکره با آنان است».

 در این بیانیه تاکید شده که مذاکرات برای قرارداد جدید با تشکیل دولت جدید در عراق در ماه گذشته همزمان شده است. همچنین گفتگو ها با منطقه کردستان در مورد مسائل مورد مناقشه بین گروه‌های عراقی و کرد به تعویق افتاده است. همه این عوامل باعث شد عراق نتواند به 23 درصد کاهش تولید خود در ماه مه طبق قرارداد کاهش تولید کاملاً پایبند بماند».

 جهاد با اشاره به افزایش قیمت نفت گفت:« نشانه های قرارداد کاهش تولید طی ماه گذشته مثبت بوده و علیرغم ادامه بحران همه‌گیری ویروس کرونا بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. این قرارداد باعث افزایش قیمت نفت تا بیش از 40 دلار در هر بشکه شده و جلوی بخشی از عرضه مازاد به بازارهای بین المللی را گرفته است».

« ما اعتقاد داریم اجرای قرارداد کاهش تولید به زمان، صبر و فداکاری بیشتری نیاز دارد تا بتوانیم به نتایج مثبتی در بازارهای نفت برسیم. از طرف دیگر، تعهد کامل کشورهای تولید کننده نفت به این قرارداد باعث رسیدن به این هدف می شود».



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 27489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *