۰

پیش بینی بریتیش پترولیوم از آینده قیمت نفت

بریتیش پترولیوم پیش بینی می کند قیمت نفت خام برنت تا سال ۲۰۵۰ به طور متوسط ۵۵دلار در هر بشکه معامله شود.
بریتیش پترولیوم | میز نفت
بریتیش پترولیوم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت بریتیش پترولیوم قیمت پایین نفت را برای دهه های آینده پیش بینی کرده است چون دولت ها طرح های خود برای کاهش تولید آلاینده های کربنی را پس از همه گیری ویروس کرونا تسریع کرده اند.

 بریتیش پترولیوم پیش بینی می کند نفت تا 2050 ، 30 درصد کاهش قیمت داشته باشد و قیمت نفت خام برنت به طور متوسط 55دلار در هر بشکه معامله شود.

 در نتیجه، این شرکت بزرگ نفتی اعلام کرد ارزش سرمایه های خود را بین 13 تا 17.5 میلیارد دلار کمتر پیش بینی می‌کند.

 بریتیش پترولیوم به دنبال سقوط جهانی تقاضا برای نفت، هفته گذشته اعلام کرد 10 هزار شغل را کاهش می دهد.

کشورهای سراسر جهان از مردم خواسته اند در خانه بمانند و سفر نکنند و به این ترتیب تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافته است. قیمت نفت در اوج بحران کرونا به کمتر از 20 دلار در هر بشکه رسید یعنی یک سوم 66 دلاری که در ابتدای سال جاری میلادی فروخته می‌شد.

بریتیش پترولیوم اعلام کرد انتظار دارد پیامدهای بحران کرونا سرعت انتقال به سمت انرژی های کم کربن را شدت بخشد چون اقتصاد های سراسر دنیا به دنبال این هستند که ساختارهای خود را طوری بنا کنند که در آینده مقاوم تر باشند.

ب متخصصان مدتهاست هشدار می‌دهند شرکت های نفتی آنقدر نفت کشف کرده اند که نمی توانند بدون آسیب رساندن به محیط زیست آنها را بسوزانند.

 وقتی برنارد لونی در فوریه مدیریت بریتیش پترولیوم را بر عهده گرفت، همه تقریباً مطمئن بودند او شرکت را در راه مبارزه با تغییرات جوی تغییر شکل خواهد داد و حالا بحران کرونا تصمیم او را جدی تر کرده است.

 لونی گفت نه تنها قیمت نفت برای مدت‌ها پایین باقی خواهد ماند، بلکه تلاش های دولت برای بازسازی اقتصاد به معنای تغییر هر چه سریعتر به سمت منابع کم کربن انرژی خواهد بود.

 این بدان معناست که شرکتهای نفتی میادینی در اختیار خواهند داشت که قابل توسعه نیستند. حالا سوال اینجاست که آیا سایر شرکت‌های بزرگ انرژی مخصوصاً شرکت بزرگ اکسون آمریکا که مخالف بحث بر سر تغییرات جوی است، دنباله روی بریتیش پترولیوم خواهد بود یا نه.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 27566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *