۰

جو بایدن آغازی بر پایان انقلاب نفت شیل آمریکا

جو بایدن قصد دارد فرکینگ یا روش شکست هیدرولیکی را که آمریکا در استخراج نفت به کار می‌برد ممنوع کند. توقف استفاده از این روش به انقلاب نفت شیل آمریکا پایان می‌دهد.
جو بایدن | میز نفت
جو بایدن | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، مبارزه برای بردن استقلال انرژی آمریکا بسیار طولانی و سخت بوده است. ولی این صنعت با تهدید های خارجی جدیدی از سوی اوپک و تهدیدهای داخلی از سوی جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا مواجه است.

بایدن قصد دارد فرکینگ یا روش شکست هیدرولیکی را که آمریکا در استخراج نفت به کار می‌برد ممنوع کند. توقف استفاده از این روش به انقلاب نفت شیل آمریکا پایان می‌دهد. نابودی شیل نه تنها صدهاهزار شغل پردرآمد در آمریکا را از بین می برد بلکه به سایر کشورها اجازه می‌دهد تولید نفت و گاز خود را افزایش دهند.

 انقلاب نفت شیل در آمریکا باعث عرضه بی سابقه نفت و گاز توسط این کشور شد و به روند کاهش تولید پایان داد. صادرات نفت آمریکا در اواخر 2018 برای اولین بار طی 70 سال گذشته، از واردات آن پیشی گرفت. این کشور در 2019 تبدیل به صادرکننده خالص محصولات نفتی برای اولین بار از 1973 شد. 

بایدن همچنین اعلام کرده هدفش حذف کامل سوخت های فسیلی است. حرکت به سمت جایگزین های سوخت های فسیلی در آینده نزدیک منطقی نیست و امنیت انرژی در آمریکا را به خطر می‌اندازد. در واقع به خاطر کاهش تقاضا ناشی از همه گیری ویروس کرونا، سرمایه‌گذاری در بسیاری از سوخت های پاک کاهش یافته است. واقعیت این است که راه رسیدن به حذف سوخت های فسیلی بسیار طولانی تر از رسیدن به استقلال در انرژی است و نسل های آینده همچنان از سوخت های فسیلی استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این تهدید داخلی برای صنعت شیل آمریکا، بسیاری عقیده دارند هدف عربستان و روسیه از جنگ تولید نفت دربحبوحه سقوط  تقاضا در اثر همه گیری ویروس کرونا، از بین بردن استقلال انرژی آمریکا بوده است.

 با فشار کنگره آمریکا و دونالد ترامپ، عربستان و روسیه این جنگ را کنار گذاشتند ولی خسارات جبران ناپذیری به صنعت شیل آمریکا وارد آمد. شرکت چساپیک انرژی، یکی از پیشگامان انقلاب شیل اعلام ورشکستگی کرده است. صنعت شیل آمریکا قربانی موفقیت خودش شد و هنوز هم به خاطر قیمت پایین نفت و بدهی بالا بسیار آسیب پذیر است. در واقع، بیش از 200 تولیدکننده نفت و گاز در آمریکای شمالی از 2015 و بیست  تولید کننده از آغاز سال جاری میلادی اعلام ورشکستگی کرده اند.

این تحولات، بحران عدم اطمینان را در صنعت انرژی آمریکا به وجود آورده و باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و پایین آمدن دورنمای تولید نفت در این کشور شده است. موسسه اعتبارسنجی فیچ اعلام کرد آمریکایی‌ها انرژی کمتری مصرف می کنند و رشد اقتصادی کمتری دارند و در همین حین مشاغل و سود اقتصادی تولید انرژی را از دست می‌دهند.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 27730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *