۰

توجیه تراشی از جنس هندی

مقامات هندی می‌گویند:‌تحریم‌های آمریکا نه تنها آنها را از واردات از ایران محروم کرده بلکه باعث شده تا نتوانند در پروژه‌های نفتی و گازی ایران حضور پیدا کنند.
نفت ایران | میز نفت
نفت ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، به نقل از ایندین اکسپرس، تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه تنها هند را از واردات نفت از ایران محروم کرده بلکه برنامه‌های هند برای  حضور در طرح‌های توسعه پروژه‌های نفتی و گازی در ایران را به خطر انداخته است.

آلوراگ سریواستاوا، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، می‌گوید: مقامات ایرانی در ماه ژانویه اعلام کردند که میدان گازی فرزاد د را بدون حضور هندی‌ها توسعه خواهند داد.

وی گفت: البته مقامات ایرانی‌ اعلام کردند علاقه‌مند به حضور هندی‌ها در مراحل بعدی طرح توسعه هستند.

طرح توسعه میدان گازی فرزاد د در سال 2008 آغاز شد و از آن زمان هندی‌ها به دنبال حضور و بهره‌برداری از این میدان هستند اما تحریم‌های امریکا برنامه‌های آنها را خراب کرده است.

ایران اخیرا هندی‌ها را از خط راه‌آهن چابهار کنار گذاشتند. البته مقامات هندی مدعی شده‌اند که علیرغم سختی‌های موجود اما طرح توسعه بندر چابهار که از سال 2016 و پس از سفر نارندرا مودی،‌ نخست وزیر هند، به ایران آغاز شد پیشرفت خوبی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه هند می‌گوید: یک شرکت هندی از سال 2018 بهره‌برداری از سال‌های توسعه بندر چابهار را آغاز کرده و ترافیک در این بندر به طور مداوم در حال افزایش است.

ناگفته نماند که توسعه بندر چابهار توسط هند از تحریم‌های امریکا معاف شده است، مقامات ایرانی مدعی هستند هندی‌ها در زمینه همکاری در دیگر حوزه‌ها از جمله راه‌آهن چابهار موضع مشخصی ندارند.



منبع : فارس 
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 27820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *