۰

کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز جهان

مرکز تحقیقات مشاوره ای ریستاد انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد پروژه های جدید بخش نفت و گاز بیش از ۷۵ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.
نفت و گاز جهان | میز نفت
نفت و گاز جهان | میز نفت
 به گزارش میز نفت ،مرکز تحقیقات مشاوره ای ریستاد انرژی در گزارش جدید خود اعلام کرد پروژه های جدید بخش نفت و گاز بیش از 75 درصد در 2020 کاهش یافته و به 47 میلیارد دلار رسیده است چون شرکت‌های انرژی هزینه های خود را در اکتشاف و تولید به خاطر همه گیری ویروس کرونا پایین آورده اند.

کاران ساتوانی، یکی از تحلیلگران ریستاد انرژی می گوید:« در آغاز سال جاری میلادی انتظار می رفت پروژه های نفت و گاز در 2020 قابل مقایسه با 2019 باشد ولی سقوط صنعت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش این تعهدات شد».

 از کل سرمایه گذاری های انجام شده در 2020، 75 میلیارد دلار مربوط به پروژه‌های دریایی میشود و 20 میلیارد دلار دیگر به پروژه های نفت و گاز در خشکی می‌رسد. کل سرمایه گذاری در پروژه های جدید نفت و گاز در سال گذشته میلادی 197 میلیارد دلار بود که 109 میلیارد دلار آن مربوط به پروژه های دریایی و 88 میلیارد دلار متعلق به پروژه های خشکی بود.

 به گفته صندوق بین‌المللی پول همه‌گیری ویروس کرونا بزرگترین چالشی است که اقتصاد جهان با آن مواجه است، چالشی که رکودی بی سابقه به وجود آورده است. بسیاری از شرکت‌های نفت هزینه‌های خود را برای مقابله با این بحران پایین آورده اند. 

قیمت نفت هم به خاطر کاهش تقاضا در نتیجه محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا بسیار پایین تر از سال گذشته است.

 قیمت نف خام برنت حدود 69 دلار در هر بشکه نسبت به اوج آن در ابتدای سال جاری میلادی پایین آمد و در اواسط مارس به 19.33 دلار در هر بشکه رسید. ولی قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس باعث شد قیمت نفت پس از آن تا 40 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

 آژانس بین‌المللی انرژی در ماه مه اعلام کرد انتظار می رود سرمایه گذاری جهانی در بخش انرژی 20 درصد معادل حدود 400 میلیارد دلار در سال 2020 به خاطر تاثیرات مخرب همه‌گیری ویروس کرونا بر صنعت کاهش یابد.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 27836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *