۰

یک وعده دیگر از کرباسیان

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: طبق این قرارداد ظرف 30 ماه ما به تولید 320 هزار بشکه نفت در روز و 200 میلیون فوت مکعب گاز همراه خواهیم رسید. هدف گذاری تولید در این میدان تولید روزانه 600 هزار بشکه نفت است.
مسعود کرباسیان
مسعود کرباسیان
به گزارش میز نفت ، مسعود کرباسیان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در مراسم امضای قراردادهای تکمیل توسعه میدان نفت آزادگان جنوبی و احداث واحد فرآورش مرکزی بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت پتروپارس در شرکت نفت ایران گفت: یکی از اولویت‌های شرکت ملی نفت که توسط وزیر نفت ابلاغ شده است و در راستای اقتصاد مقاومتی است توسعه میادین مشترک نفتی وگازی است که تا پایان این دولت قراردادهای توسعه‌ای آن تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: در این راستا امروز دو قرارداد مهم در باره بزرگترین میدان مشترک ایران با همسایگان یعنی میدان آزادگان جنوبی منعقد خواهد شد. به طور کلی میدان آزادگان شامل دو بخش جنوبی و شمالی بالغ بر 33 میلیارد بشکه نفت موجودی دارد که در بخش جنوبی آن حدود27 میلیارد بشکه موجود است. 

کرباسیان گفت: طبق این قرارداد ظرف 30 ماه ما به تولید 320 هزار بشکه نفت در روز و 200 میلیون فوت مکعب گاز همراه خواهیم رسید. برای افزایش ظرفیت این میدان ما در حال مذاکره با سایر شرکت‌های E&P  ایران هستیم و هدف گذاری ما در این میدان تولید روزانه 600 هزار بشکه نفت است.

* واحد فراورش میدان آزادگان جنوبی توسط متخصصان ایرانی احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: یکی از اولویت‌های دیگر شرکت ملی نفت همکاری با دانشگاه‌ها برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی است که سال 94 دستور آن توسط وزیر نفت به 4 شرکت اصلی وزارت نفت ابلاغ شد و ما کار تحقیقاتی با دانشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تا به امروز با 8 دانشگاه برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی کار می‌کردیم و در حال مذاکره با 5 دانشگاه جدید برای انجام کار مطالعاتی در 12 میدان نفتی بزرگتر نیز هستیم.در این بین هیچ میدان بزرگی نخواهد بود که برای توسعه و ضریب بازیافت آن از ظرفیت نیروهای متخصص در دانشگاه استفاده نکرده باشیم. 

کرباسیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز تفاهم‌نامه احداث بزرگترین واحد فراورش با شرکت پتروپاس منعقد می‌شود.طراحی و ساخت این واحد فراورش توسط متخصصان ایرانی انجام خواهد شد که البته برخی قطعات آن نیز وارداتی خواهد بود.



منبع : فارس 
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 27855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *