۰

نفت با تخفیف سنگین فروخته می شود

با کاهش تقاضای خریداران آسیایی، تولیدکنندگان نفت مانند عراق، روسیه و امارات متحده عربی قیمت فروش نفت خود را پایین آورده اند تا بتوانند آن را به فروش برسانند.
نفت | میز نفت
نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جدیدترین نمونه کاهش قیمت، دو محموله نفت سبک بصره است که شرکت BP و شرکت "چاینا نشنال یونایتد اویل" ناچار شدند به دلیل استقبال سرد خریداران، با تخفیف بالایی عرضه کنند. پیش از این محموله های نفت روسیه و امارات متحده عربی هم برای پیدا کردن خریدار، با تخفیف عرضه شدند.

این خبر نگران کننده محسوب می شود زیرا عمده اخبار اخیر درباره چین و نفت از جمله خبر فعالیت بالای پالایشگاههای چینی و رکورد بالای واردات نفت این کشور، مثبت بوده است. با این حال در چند روز گذشته اخباری درباره ضعیف شدن عطش چین برای واردات نفت به گوش می رسد.

خریداران چینی از نخستین روز بروز بحران سلامتی جهانی که با جنگ قیمت عربستان سعودی و سقوط شدید قیمتها همزمان شد، به ذخیره سازی نفت ارزان پرداخته اند. اما این روندی که آغاز شده بود بهرحال در مقطعی به پایان می رسید به خصوص با توجه به این که ظرفیت مخازن نفت تکمیل شده اند و تقاضا برای سوخت در بازار داخلی به آن سرعتی که پیش بینی شده بود، احیا نشد.

اگرچه برخی از کارشناسان می گویند که صنعت انرژی چین می تواند ظرفیت مخازن خود را توسعه دهد تا نفت بیشتری ذخیره سازی کند با این حال ظرفیت جدید هم به سرعت پر خواهد شد و تقاضای خریداران چینی برای نفت را کمتر می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این خبر بدی برای تولیدکنندگان نفت خاورمیانه مانند عراق و امارات متحده عربی محسوب می شود که به امید افزایش تقاضای خرید چین، قیمت فروش رسمی نفت خود برای ماه اوت را بالا برده بودند. پالایشگاههای خصوصی چینی پس از این که نرخ فعالیت خود را در ژوئن به رکورد ۱۴.۰۸ میلیون بشکه در روز افزایش دادند، اکنون در حال کاهش فعالیت هستند. پالایشگاه دولتی سینوپک هم به دلیل وقوع سیل در رودخانه یانگ تسه، فعالیتش را کمتر کرده است.



منبع : ایسنا
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 27883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *