۰

پیش‌بینی تقاضای نفت در منطقه آسیا

شرکت وود مکنزی با وجود نوسان سطح تقاضا برای محصولات نفتی در کوتاه مدت پیش بینی می کند تقاضای نفت در منطقه آسیا پسیفیک در بلند مدت ۲۵ درصد معادل ۹ میلیون بشکه در روز نسبت به ۲۰۱۹ افزایش یابد و تا ۲۰۴۰ به ۴۴.۸ میلیون بشکه در روز برسد.
نفت | میز نفت
نفت | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، علیرغم کاهش تقاضا برای نفت در سراسر جهان در سال جاری میلادی که شامل بزرگترین مصرف کنندگان نفت در منطقه آسیا پاسیفیک هم می‌شد، تقاضا برای محصولات نفتی در این منطقه به روندصعودی خود ادامه می دهد و 25 درصد تا 2040 نسبت به 2019 افزایش خواهد داشت.

 طبق تخمین های شرکت مشاوره انرژی وود مکنزی، تقاضای نفت در منطقه آسیا پاسیفیک 1.8 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی نسبت به سطح تقاضا قبل از بحران کرونا در 2019 کاهش یافته است.

 طبق آخرین گزارش های اوپک در ماه جولای، تخمین زده می شود تقاضای نفت در آسیا پسیفیک 900 هزار بشکه در روز در  2020 نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد و 500 هزار بشکه در روز در 2021 افزایش یابد.

 شرکت وود مکنزی با وجود نوسان سطح تقاضا برای محصولات نفتی در کوتاه مدت پیش بینی می کند تقاضای نفت در منطقه آسیا پسیفیک در بلند مدت 25 درصد معادل 9 میلیون بشکه در روز نسبت به 2019 افزایش یابد و تا 2040 به 44.8 میلیون بشکه در روز برسد.

این شرکت مشاوره انرژی پیش بینی میکند با وجود پایین بودن سطح تقاضا در کوتاه مدت به خاطر بحران کرونا ،تقاضای بلندمدت در منطقه آسیا پسیفیک به خاطر افزایش تقاضا برای حمل و نقل و مواد پتروشیمی همچنان بالا باشد. وود مکنزی تخمین میزند منطقه آسیا پسیفیک بیش از نیمی از رشد تقاضای نفت جهان در 2040 را در اختیار داشته باشد.

 ولی پیش بینی می شود اوج تقاضای نفت از چین، بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، به هند و جنوب شرق آسیا تغییر کند و دلیل آن هم نیاز به ظرفیت‌های جدید پالایشگاهی در این کشورهاست.

 وود مکنزی پیش‌بینی می‌کند با وجود رشد تقاضا، نرخ این رشد در 20 سال آینده کمتر از نصف رشد تقاضای نفت در 20 سال گذشته باشد. صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت، ورود خودروهای برقی و جایگزینی نفت در بخش حمل و نقل باعث کاهش رشد تقاضا در آینده خواهد بود.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 27916
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *