۰

خط لوله گاز روسیه به اروپا به زودی تکمیل می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که خط لوله گاز "نورد استریم ۲" با وجود فشار آمریکا علیه کسانی که در این پروژه عظیم انرژی درگیر هستند، در آینده نزدیک تکمیل می شود.
نورد استریم 2 | میز نفت
نورد استریم 2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که خط لوله گاز "نورد استریم 2" با وجود فشار آمریکا بر کسانی که در این پروژه عظیم انرژی درگیر هستند، در آینده نزدیک تکمیل می شود.

این دیپلمات ارشد روسیه روز سه شنبه با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دیدار و گفتگو کرد. لاوروف در کنفرانس خبری مشترک پس از این دیدار گفت: همه شرکت کنندگان در پروژه Nord Stream 2 از جمله روسیه و آلمان مصمم هستند که آن را به اتمام برسانند.

وی به خبرنگاران گفت: به نظر من، دلایلی وجود دارد که باور کنیم این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

 این بیانیه در حالی صورت می گیرد که واشنگتن فشار بیشتری علیه این پروژه وارد کرده است، از جمله گسترش تحریم ها برای هدف قرار دادن سرمایه گذاران و شرکت های بیمه در این پروژه.

اوایل ماه جاری، گروهی از سناتورهای آمریکا تهدید کردند که این کشور "تحریم های اقتصادی خرد کننده ای" را علیه بندر موکران آلمان در دریای بالتیک جایی که کشتی ها در حال کمک به ساخت قطعه نهایی این خط لوله هستند، اعمال خواهد کرد.

برلین بارها و بارها سیاست های تهاجمی آمریکا را محکوم کرده و تأکید کرده است که تحریم های برون مرزی واشنگتن را رد می کند.

به گفته لاوروف، ایالات متحده برای دستیابی به اهداف سیاسی یا اقتصادی خود هیچ مرزی برای خود نمی بیند.

وزیر خارجه روسیه گفت: ما به وضوح می بینیم که چگونه واشنگتن در عرصه بین الملل فعالیت می کند بدون آنکه از هرگونه اقدامی شرم کند. این امر با دیدن اوضاع خط لوله نورد استریم 2 اثبات می شود.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 28024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *