۰

دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها

وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.
زنگنه | میز نفت
زنگنه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای 13 قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت، اظهار داشت: امروز برای صنعت نفت ایران روز مهمی است، زیرا در سخت‌ترین تحریم‌ها امروز قراردادهایی به ارزش 1.5 میلیارد یورو با شرکت‌های ایرانی به امضا رسید که در استان های خوزستان، کهگیلویه بویر احمد، فارس، بوشهر و هرمزگان اجرا می شود. 

وی افزود: 80 درصد از تجهیزات مورد نیاز در این طرح ها توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود که فرصت های زیادی برای اشتغال ایرانی ایجاد می کند.

وزیر نفت تصریح کرد: پیام مهم این قراردادها این است که متوقف نمی شویم و به ظرفیت سازی فکر می کنیم، زیرا تحریم ها و بانیان تحریم ها رفتنی هستند و ملت ایران و ایران ماندگار بوده و شرایط سخت‌تر را نیز طی کرده است.

زنگنه با بیان اینکه "برای توسعه صنعت نفت منتطر خارجی ها نمی نشینیم‌"، گفت: با خارجی‌ها مشارکت و تعامل می‌کنیم، اما با نیامدن آنها کار را متوقف نمی کنیم؛ از همین رو دسته سوم قراردادهای نگهداشت تولید تا پایان سال امضا خواهد شد.

این عضو کابینه دولت خاطرنشان کرد: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش داده و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

وزیر نفت درباره طرح مجلس برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: هنوز طرحی به دست ما نرسیده و نمی توان روی فرضیات نظری داد.

زنگنه با بیان اینکه "ایده طرح گشایش اقتصادی را وزارت نفت نداده است"، گفت: چارچوبی را ارائه دادند تا وزارت نفت اعلام کند که آیا از نظر تکنیکال قابلیت اجرا دارد یا نه؛ در این زمینه پیشنهادی دادیم که به مراحل بعدی رفته است و در هر حال هر چه که به وزارت نفت ابلاغ شود اجرا خواهیم کرد. 

وی عملکرد اوپک در ماه های اخیر برای کنترل بازار نفت را موفق دانست و ادامه داد: با اقدامات و تصمیمات انجام شده، قیمت نفت از 15 دلار به 45 دلار در هر بشکه رسیده و تثبیت شده است. اینکه در آینده چه کاری انجام شود بستگی به شرایط بازار دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط فعلی طرح گشایش اقتصادی که مربوط به فروش قطعی نفت است با فروش اوراق اسلامی اشتباه گرفته می‌شود، ادامه داد: پیش از این نیز اوراق اسلامی برای تامین مالی طرح ها به فروش می رسید اما طرح عرضه نفت پیش فروش قطعی موضوعی است که در جلسه سران قوا مطرح شده و هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود؛ محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود.

زنگنه گفت: در برنامه سند مصرف سوخت آینده کشور تا 1420 سی.ان.جی را سوخت اصلی می دانیم. 

وی به اعتراضات از سوی برخی کارگران صنعت نفت اشاره کرد و افزود: یک سری اعتراضات بود که مربوط به پیمانکاران دست دوم نفت می شد؛ البته باید توجه شود به عنوان وزیر نفت با قدرت می گویم از حقوق کارگران دفاع می کنم.

زنگنه با بیان اینکه "تقاضا برای تشکیل صندوق ETF پالایشی را داده‌ایم‌"، گفت: فرایند مربوطه را بورس طی می کند.




منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 28077
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *