۰

آغاز تولید بنزین با فرآوری نفتا در ونزوئلا

شرکت نفت دولتی ونزوئلا که بر روی بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا نشسته است، تولید بنزین در پالایشگاه کاردون را با فرآوری نفتا آغاز کرده است.
ونزوئلا | میز نفت
ونزوئلا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، ونزوئلا که ضربه سختی از تحریم‌های آمریکا و بحران‌های فعلی خورده است سعی دارد تولید بنزین در پالایشگاه های خود را آغاز کند ولی این کشور طی هفته های اخیر برخی واحدهای پالایشگاهی خود را افتتاح و دوباره متوقف کرده است.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا که بر روی بزرگترین ذخایر نفت خام دنیا نشسته است، تولید بنزین در پالایشگاه کاردون را با فرآوری نفتا و افزایش سطح اکتان آن آغاز کرده است.

این واحد پالایشگاهی در کاردون که ظرفیت فراوری 310 هزار بشکه در روز را دارد، در حال حاضر حدود 25 هزار بشکه در روز بنزین از نفتا برای مصرف بازار داخلی تولید می کند.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا در اواسط ماه جولای تولید نفت در کاردون را آغاز کرد که در آن زمان تنها پالایشگاه فعال در ونزوئلا بود، آن هم در زمانی که این کشور با کمبود شدید بنزین مواجه بود. ولی واحد شکست کاتالیستی در پالایشگاه کاردون پس از مدت کوتاهی از راه‌اندازی آن در ماه جولای، متوقف شد.

 تنها واحد عملیاتی دیگر ونزوئلا پالایشگاه «ال پالیتو» با ظرفیت 146 هزار بشکه در روز است. واحد عملیاتی این پالایشگاه حدود 20 هزار بشکه در روز بنزین تولید می‌کند.

 شرکت نفت ونزوئلا در اوایل همین ماه به دنبال آغاز به کار یک واحد دیگر تولید بنزین بود تا با کمبود بنزین در کشور مقابله کند. این شرکت قصد دارد تولید بنزین در مجتمع پالایشگاهی سی آر پی را هم در دو هفته آینده از سر بگیرد.

 1.3 میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی ونزوئلا در حال حاضر به خاطر کمبود منابع مالی و نبود سرمایه گذاری برای نگهداری و تعمیرات تعطیل است.

 تعطیلی های اعمال شده جهت مهار همه گیری ویروس کرونا در کشوری که از قبل هم با رکود شدید اقتصادی مواجه بود، تقاضا برای بنزین را پایین آورده ولی کمبود این محصول هنوز هم ادامه دارد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 28159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *