۰

سهم اوپک از واردات نفت هند کاهش یافت

اطلاعات منابع صنعتی نشان میدهد سهم اوپک در واردات نفت هند در ماه جولای به حدود ۶۷ درصد رسید که پایین ترین رقم طی یک دهه گذشته است.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اختلال های ایجاد شده توسط همه‌گیری ویروس کرونا ساختار بخش نفت و گاز هند را تغییر داده و سهم نفت خام اوپک در واردات نفت این کشور به پایین ترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده است.

اطلاعات منابع صنعتی نشان میدهد سهم اوپک در واردات نفت هند در ماه جولای به حدود 67 درصد رسید. این رقم در سال گذشته در بالاترین حد خود برابر با 75 تا 80 درصد بود.

 شاید یکی از دلایل کاهش سهم نفت خام اوپک در واردات هند، گسترده شدن سبد واردات نفت این کشور و در بر گرفتن عرضه کنندگان جدیدی در آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی باشد، ولی کاهش این رقم در ماه جولای نتیجه سقوط تقاضا در بازار داخلی به خاطر همه‌گیری ویروس کروناست.

 واردات نفت هند در ماه جولای 36.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 12.3 میلیون تن رسید که پایین‌ترین رقم طی یک دهه گذشته است. تقاضا برای نفت هم به خاطر محدود شدن حمل و نقل کاهش یافته است که روند معمول در ماههای بارندگی های موسمی در هند است.

 کاهش تقاضا همچنین باعث شده پالایشگاه های هند با 70 تا 80 درصد از ظرفیت خود فعالیت کنند. این بدان معناست که از نفت خام کمتری برای تولید استفاده می کنند که بر واردات نفت خام هم تاثیر گذاشته است.

 عراق و عربستان سعودی دو عرضه کننده بزرگ نفت به هند هستند و عراق در جایگاه اول در بین صادرکنندگان نفت به این کشور قرار دارد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 28160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *