۰

هند خرید نفت از چین را متوقف کرد

هند با تصویب یک قانون جدید با هدف محدود کردن واردات از چین پس از وخیم شدن روابط بین دو کشور به دنبال اختلافات مرزی، خرید نفت خام از فروشندگان چینی را متوقف کرد.
هند و چین | میز نفت
هند و چین | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، پالایشگاه های هندی خرید نفت خام از فروشندگان چینی را متوقف کرده اند.

این اقدام نتیجه قانون جدیدی است که قانونگذاران هندی با هدف محدود کردن واردات از چین پس از وخیم شدن روابط بین دو کشور به دنبال اختلافات مرزی، تصویب کرده اند.

 پالایشگاه های هند در اوایل همین ماه اجاره نفتکش‌های متعلق به چین و نفتکش‌های دارای پرچم چین را متوقف کرده بودند.

 کشتی های متعلق به چین از شرکت در مناقصات نفتی برای حمله نفت خام به داخل هند یا صادرات محصولات پالایش شده به خارج از هند منع شده بودند. شرکت های نفت هند از تاجران نفت خواسته بودند از کشتی های چینی برای تحویل نفت به آنها استفاده نکنند.

 روابط بین چین و هند به خاطر اختلافات بلند مدت مرزی، هیچگاه گرم نبوده است. ولی درگیری های اخیر که باعث کشته شدن 20 سرباز هندی شد، شدت این اختلافات را به بالاترین حد طی پنج دهه گذشته رسانده است.

 این اقدام در مورد واردات نفت، جدیدترین اقدام هند در پاسخ به تشدید دشمنی‌های دوجانبه بوده است. دولت هند در اواخر ماه ژوئن و قبل از تصویب این قانون اعلام کرد تجهیزات وارد شده از چین را به خاطر نگرانی در مورد امنیت سایبری، به دقت بازرسی می کند. پس از آن محدودیت نفتکش ها وضع شد و بالاخره منع واردات نفت خام به تصویب رسید.

 طبق قانون جدید، هر فروشنده ای که می خواهد در یک مناقصه نفتی در پالایشگاه‌های هند شرکت کند، باید توسط یک سازمان در  وزارت بازرگانی هند ثبت نام کند. چین مستقیماً به هند نفت صادر نمی کند ولی شرکت های تجاری چین از بزرگترین تاجران نفت  در دنیا هستند.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 28187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *