۰

کاهش تولید پالایشگاه های نفت جهان

پالایشگاه‌های کشورهای پرمصرفی مانند آمریکا طی چند هفته گذشته تولید خود را در پاسخ به افزایش ذخایر، ادامه کاهش تقاضا و بلایای طبیعی پایین آورده‌اند.
پالایشگاه | میز نفت
پالایشگاه | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، پالایشگاه های سراسر جهان که از ماهها کاهش تقاضا و مازاد ذخایر نفتی رنج می‌برند، تولید سوخت خود را در پاییز پایین می آورند چون بهبود تقاضای نفت تحت تاثیر همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است.

 پالایشگاه ها 35 درصد تولید خود را در بهار پایین آوردند چون تعطیلی های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا نیاز به سفر را از بین برده بود. تولید پالایشگاهی با برداشته شدن این تعطیلی ها تا اواخر ماه اوت رو به افزایش بود ولی پالایشگاه‌های کشورهای پرمصرفی مانند آمریکا طی چند هفته گذشته تولید خود را در پاسخ به افزایش ذخایر، ادامه کاهش تقاضا و بلایای طبیعی پایین آورده‌اند.

 ظرفیت پالایشگاهی چین بیش از همه کاهش یافته است. چین دومین مصرف کننده بزرگ سوخت در جهان است که پس از مهار ویروس کرونا باعث بهبود تقاضای نفت در جهان شد ولی پالایشگاه های این کشور که سوخت هم صادر می کنند تولید خود را به خاطر کاهش تقاضا در سایر کشورهای آسیایی پایین آورده اند.

 طبق گفته تحلیلگران، انتظار می رود پالایشگاههای چین فعالیت خود را در ماه سپتامبر کاهش دهند. پتروچاینا 5 تا 10 درصد از تولید خود را نسبت به ماه اوت پایین آورده است. پالایشگاههای چین درگیر افزایش ذخایر سوخت و کاهش صادرات هستند.

 ذخایر سوخت هایی مثل دیزل، سوخت هواپیما و نفت گرمایشی که معمولاً قبل از فصل زمستان رو به افزایش می رود تا حد زیادی بالا رفته که باعث ضعف دورنمای حاشیه های سود پالایشگاهی در ماه‌های آتی شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد تقاضای سوخت در این کشور 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مصرف نفت گرمایشی و دیزل معمولاً در پاییز افزایش می یابد ولی با وجود 179 میلیون بشکه ذخایر سوختی، پالایشگاه ها هیچ انگیزه‌ای برای ادامه تولید ندارند.

 آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از تقاضای نفت در 2020 را برای دومین بار در دو ماه گذشته به خاطر کاهش تقاضا پایین آورده است. این آژانس پیش‌بینی می‌کند مصرف جهانی نفت و سوخت های مایع در سال جاری میلادی به طور متوسط 91.7 میلیون بشکه در روز باشد یعنی 200 هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی قبلی و 8.4 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از سطح تقاضا در 2019.  تقاضای نفت  در 2019 برابر با 100.1 میلیون بشکه در روز بود.

 پالایشگاه های آمریکا 20 درصد کمتر از قبل از بحران کرونا سوخت تولید می کنند. پالایشگاههای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی هم نرخ تولید خود را پایین آورده اند.




منبع : تسنیم
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 28397
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *