۰

زنگ خطر برای نفت و گاز نروژ

انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرد شرکتهای نفتی نروژ در صورت اعتصاب کارکنانشان در هفته آینده، قصد دارند ۲۲ درصد از تولید نفت و گاز کشور معادل ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت را متوقف کنند.
نفت و گاز نروژ | میز نفت
نفت و گاز نروژ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اگر مذاکرات سالانه دستمزد با کارفرمایان به نتیجه نرسد، ۳۲۴ نفر از ۷۳۰۰ نفر از کسانی که در سکوهای فراساحلی کار می کنند، از ۳۰ سپتامبر اعتصاب خواهند کرد.

اگر واسطه ای که از سوی دولت منصوب شده است، موفق نشود توافقی را به نتیجه برساند، اعضای اتحادیه می توانند دست به اعتصاب بزنند که متعاقبا باعث تشدید اختلاف خواهد شد.

نروژ معادل بیش از چهار میلیون بشکه در روز نفت تولید دارد که نیمی به شکل نفت و مایعات نفتی و نیمی به صورت گاز طبیعی بوده و این کشور را یک تامین کننده انرژی بزرگ در جهان ساخته است.

انجمن نفت و گاز نروژ اعلام کرد میادین و سکوهایی که ممکن است تعطیل شوند شامل یوهان اسوردراپ، اسنور بی، کی ویت بیورن، آستا هانستین، تیریهانس و والمون هستند. میدان ماریای وینترشال دیا هم ناچار به تعطیلی خواهد بود.

در میدان یوهان اسوردراپ که بزرگترین میدان تولیدکننده نفت در غرب اروپاست، ۸۸ کارگر از گروه سیف و ۴۳ نفر از گروه لیدرن اعتصاب خواهند کرد که برخی از آنها از اپراتورهای اتاق کنترل هستند.

ظرفیت تولید فنی اسوردراپ از ۴۴۰ هزار بشکه در روز به ۴۷۰ هزار بشکه در روز در آوریل افزایش یافت. با این حال ظرفیت تولید این میدان در راستای توافق نروژ با اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده برای محدود نگه داشتن تولیدش تا پایان سال ۲۰۲۰، در ۴۱۵ هزار بشکه در روز محدود شده است.

طبق اعلام اتحادیه های کارگری، تاسیسات متعدد دیگری هم شاهد برپایی اعتصاب خواهند بود اما در فهرست تعطیلیهای برنامه ریزی شده انجمن نفت و گاز نروژ قرار ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، در سال ۲۰۱۲ پس از ۱۶ روز اختلاف و متعاقب آن تهدید شرکتها برای جلوگیری از حضور کارکنان در محل کار که تولید کل نفت و گاز نروژ را متوقف می کرد، دولت نروژ از اختیارات اضطراری استفاده کرد.




منبع : ایسنا
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 28441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *