نفت مجال صعود نیافت

8 مهر 1399 ساعت 12:14

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر ادامه نگرانیها نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر تقاضا، کاهش یافت و بخشی از رشدی که در معاملات روز گذشته داشت، از دست داد.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۲ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. قراردادهای نوامبر نفت برنت که روز چهارشنبه منقضی می شوند، با ۱۷ سنت کاهش، به ۴۲ دلار و ۲۶ سنت رسید.

بیش از یک میلیون نفر تا روز سه شنبه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جانشان را از دست داده اند و آمار قربانیان و مبتلایان در کشورهای متعددی رو به افزایش داشت.

بازارهای کالا اوایل معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر رونمایی قانونگذاران دموکرات آمریکا از بسته کمک مالی ۲.۲ تریلیون دلاری روند صعودی داشتند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: اگر بسته کمک مالی جدید آمریکا محقق شود، راه طولانی برای تقویت تقاضای این کشور برای نفت در حساسترین مقطع آمریکا در پیش خواهد داشت و ممکن است قیمتهای نفت را به اوجی که پیش از سپتامبر داشتند، برگرداند.

بهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به دلیل خوش بینی به رشد تقاضا برای سوخت و  پایبندی قوی تولیدکنندگان به توافق محدودیت عرضه، در اوت به بالاترین حد از اوایل مارس صعود کرده بودند. اما از آن زمان به دلیل نگرانیهای پیرامون دورنمای تقاضا، حدود سه دلار کاهش داشته اند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: روند صعودی شب گذشته بهای نفت در آسیا به سرعت ضعیف شد. حرکت قیمت نشان می دهد که سفته بازان در بازار همچنان فروشنده هستند و عوامل منفی شامل کاهش مصرف و مازاد عرضه جهانی قوت بیشتری پیدا می کنند.

سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار ذخایر آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم هستند. پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر، به میزان ۱.۴ میلیون بشکه رشد کرده و ذخایر بنزین ۱.۶ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای تقطیری ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داشته است.

به گفته تحلیلگران، معامله گران نفت همچنین منازعه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو قره باغ را زیر نظر دارند. تشدید درگیریها ممکن است روی صادرات نفت و گاز جمهوری آذربایجان تاثیر بگذارد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، آمار وزارت دارایی ژاپن نشان داد که واردات نفت خام این کشور در اوت بیش از ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.




منبع : ایسنا


کد مطلب: 28466

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/28466/نفت-مجال-صعود-نیافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir