۰

هند در آمریکا نفت ذخیره می‌کند

هند و آمریکا در ماه جولای قرارداد اولیه‌ای برای ذخیره سازی نفت هند در تاسیسات آمریکا امضا کردند.هند در سال جاری میلادی ذخایر استراتژیک نفت خود را با بهره گیری از قیمت پایین نفت در ماه های آوریل و مه پر کرده است.
دارمندرا پرادهان | میز نفت
دارمندرا پرادهان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا در نظر دارد از تاسیسات ذخیره سازی در آمریکا و سایر مناطقی که از نظر تجاری به صرفه هستند برای ذخیره نفت استفاده کند تا خطرات عرضه کاهش یابد.

 وی اظهار داشت:«ما به دنبال پیدا کردن تاسیسات ذخیره سازی نفت خام در آمریکا و سایر مناطقی هستیم که از نظر اقتصادی برایمان به صرفه باشد».

 هند سالهاست به دنبال متنوع کردن عرضه نفت خام خود فراتر از خاورمیانه است. 80 درصد از واردات نفت خام هند از این منطقه صورت می گیرد.

پرادهان در کنفرانس امنیت انرژی 2020 گفت کشورش اخیراً قراردادهای بلند مدت عرضه نفت با آمریکا، روسیه و آنگولا امضا کرده تا منابع عرضه خود را متنوع کند.

وی گفت:«دیپلماسی انرژی و همراهی آن با سیاست خارجی و سیاست های انرژی ما طی 6 سال گذشته نتایج محسوس و فراوانی در گسترش امنیت انرژی هند داشته است. ما در حال حاضر از 30 کشور دنیا نفت خام وارد می‌کنیم که در جهت هدفمان در متنوع کردن منابع هیدروکربن است».

 هند و آمریکا در ماه جولای قرارداد اولیه‌ای برای ذخیره سازی نفت هند در تاسیسات آمریکا امضا کردند.

هند در سال جاری میلادی ذخایر استراتژیک نفت خود را با بهره گیری از قیمت پایین نفت در ماه های آوریل و مه پر کرده است.

 هند از قیمت بسیار پایین نفت در اوایل سال جاری میلادی برای پر کردن ذخایر استراتژیک خود با نفت بشکه ای 19 دلار استفاده کرد و طبق گزارش وزارت نفت و گاز طبیعی این کشور، حدود 700 میلیون دلار سود برد.

 این وزارتخانه طی بیانیه ای اعلام کرد:«هند با بهره بردن از قیمت پایین نفت در بازار بین المللی، 16.71 میلیون بشکه نفت خام در ماه های آوریل تا مه 2020 خریداری کرده و ذخایر استراتژیک خود را در ویشاخاپاتنام، مانگالور و پادور پر کرده است».

متوسط قیمت نفتی که هند در این دوره خریداری کرده 19 دلار در هر بشکه بود در حالی که نفت در ژانویه 60 دلار در هر بشکه به فروش می‌رسید. هند با توجه به قیمت پایین نفت در آغاز سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 685.11 میلیون دلار در صورتحساب واردات نفت خام خود صرفه جویی کرده است.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 28471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *