۰

هند به دنبال افزایش ظرفیت پالایش نفت

نخست وزیر هند در یک گردهمایی در دانشگاه نفت هند گفت:«کارهای لازم در حال انجام است تا ظرفیت پالایش کشور طی پنج سال آینده حدود دو برابر شود».
نارندرا مودی | میز نفت
نارندرا مودی | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت این کشور قصد دارد ظرفیت پالایش نفت خود را طی 5 سال آینده دو برابر کند. این زمان بندی بسیار زودتر از آن چیزی است که قبلا اعلام شده بود و در شرایطی اعلام می‌شود که اقتصاد ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده است.

 وزیر انرژی هند در ماه ژوئن اعلام کرده بود ظرفیت پالایش نفت این کشور طی ده سال آینده 450 تا 500 میلیون تن نسبت به سطح 250 میلیون تن فعلی افزایش می‌یابد.

 ولی مودی در یک گردهمایی در دانشگاه نفت هند گفت:«کارهای لازم در حال انجام است تا ظرفیت پالایش کشور طی پنج سال آینده حدود دو برابر شود».

 موکش انبانی، میلیاردر هندی هم به صورت مجازی در این گردهمایی شرکت داشت. شرکت ریلاینس اینداستریز او بزرگترین پالایشگاه نفت جهان را در ایالت گجرات هند در اختیار دارد.

مودی همچنین گفت هند قصد دارد سهم گاز طبیعی را در ترکیب مصرف انرژی کشور 4 برابر افزایش دهد. این سوخت پاک در حال حاضر شش درصد انرژی مصرفی در این کشور را تشکیل می‌دهد.

 وی اضافه کرد هند تا 2022 به هدف خود در افزایش ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تا 175 گیگاوات می‌رسد و این رقم را تا 2030 به 450 گیگاوات می‌رساند. ظرفیت انرژی تجدیدپذیر هند در پایان 2018 برابر با 75 گیگاوات بود.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 28847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *