۰

تعطیلی پالایشگاه شل در آمریکا

شرکت رویال داچ شل پالایشگاه کانونت در ۹۲ کیلومتری غرب نیواورلین آمریکا را به خاطر سقوط تقاضا برای محصولات پالایشی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا برای همیشه تعطیل می‌کند.
رویال داچ شل | میز نفت
رویال داچ شل | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شرکت رویال داچ شل احتمالاً تعطیلی دائم پالایشگاه کانونت در لوئیزیانا را با ظرفیت 211146 بشکه در روز در همین هفته آغاز می‌کند.

شل در پنجم نوامبر اعلام کرد نتوانسته خریداری برای این پالایشگاه در 92 کیلومتری غرب نیواورلین در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا پیدا کند، بنابراین احتمالاً این پالایشگاه را تعطیل می‌کند.

پالایشگاه کانونت اولین پالایشگاه آمریکا در گالف کوست است که به خاطر سقوط تقاضا برای محصولات پالایشی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا برای همیشه تعطیل می‌شود. 8 پالایشگاه دیگر در آمریکای شمالی در خطر تعطیلی قرار دارند.

 همه‌گیری ویروس کرونا تقاضا برای سوخت را 30 درصد کاهش داده و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند 4.7 میلیون بشکه در روز طی 5 سال آینده از تقاضای جهانی برای سوخت کم شود.

سه پالایشگاه نفت آمریکا از اوایل سال جاری میلادی به خاطر ضعف تقاضا برای سوخت هواپیما، دیزل و بنزین در بحبوحه کند شدن رشد اقتصادی تعطیل شده‌اند.

شل در همین ماه اعلام کرد پالایش نفت خام در پالایشگاه پوآلو باکوم سنگاپور را نصف خواهد کرد. ظرفیت این پالایشگاه برابر با 500 هزار بشکه در روز است. پالایشگاه های آمریکا و اروپا در حال تغییر فعالیت‌های خود برای تولید سوخت‌های زیستی هستند.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد پالایشگاه‌های این کشور در ماه اوت با 78.8  درصد از ظرفیت خود فعالیت کردند که کمتر از 83.1 درصد ماه مارس است.




منبع : تسنیم
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 28880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *