۰

افشای اسرار افزایش درآمد غول‌های نفتی

بررسی اظهارنامه ها و گزارش موسسات رتبه سنجی نشان داد برخی از بزرگترین شرکتهای نفتی جهان با پرداخت یا عدم پرداخت مالیات سودهای تحصیل شده توسط زیرمجموعه هایشان در بهشتهای مالیاتی، درآمدهایشان را در سالهای اخیر افزایش داده اند.
غول‌های نفتی | میز نفت
غول‌های نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، گزارش انحصاری رویترز نشان داد شرکتهایی مانند شورون، شل، بریتیش پترولیوم، توتال و انی زیرمجموعه هایی در بخش تجارت نفت، خدمات بانکی یا بیمه در بهشتهای مالیاتی دارند و سود این زیرمجموعه مالیات بسیار اندکی داشته یا اصلا مالیات ندارد.

همه شرکتهای یاد شده در گزارش رویترز فعالیتهایی در حوزه های قضایی که نرخ مالیاتی پایینی دارند، برای اهداف تجاری داشته اند.

ابرغولهای نفتی در بهشتهای مالیاتی مانند باهاماس، برمودا، سوییس، چنل آیلند انگلیس و ایرلند زیرمجموعه های بیمه و تجارت نفت دارند و در این حوزه های قضایی به میزان قابل ملاحظه ای مالیات کمتر در مقایسه با کشورهایی که در آنجا به استخراج نفت و گاز تولید مشغول هستند، پرداخت می کنند.

بر اساس اسنادی که توسط رویترز مشاهده شد، به عنوان مثال شرکت شل ۲.۷ میلیارد دلار درآمد بدون مالیات از زیرمجموعه هایش در باهاماس و برمودار در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ داشته است. این درآمد هفت درصد از سود شل در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را تشکیل داده است.

اگر این زیرمجموعه در هلند بودند، شل باید حداقل ۷۰۰ میلیون دلار مالیات برای درآمد مذکور پرداخت می کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کارشناسان حقوق مالیات شرکتی می گویند تغییر محل سود که همه شرکتهای نفتی منکر آن هستند، بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت را از درآمد مالیات نفتی بیشتر محروم می کند. برای برخی از این کشورهای تولیدکننده نفت، درآمد مالیات نفتی از شرکتهای بزرگ منبع مهم درآمد دولتی است.




منبع : ایسنا 
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 28993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *