۰

ابراز تمایل ایران برای جذب سرمایه روس‌ها

وزیر نفت ایران، تمایل این کشور به جذب سرمایه‌گذاری از طرف شرکت‌های نفت روسی را برای کمک به توسعه میادین نفتی خود اعلام کرده است.
ایران و روسیه | میز نفت
ایران و روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در سفر اخیر خود به روسیه، تمایل این کشور به جذب سرمایه‌گذاری از طرف شرکت‌های نفت روسی را برای کمک به توسعه میادین نفتی خود اعلام کرده است.

 ایران امیدوار است علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری روس‌ها در داخل صنعت نفت خود، همکاری انرژی با روسیه را هم افزایش دهد تا بتواند تاثیر تحریم های آمریکا را که صادرات آن را طی یک سال گذشته پایین آورده، کم کند.

 الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مورد دیدار خود با وزیر نفت ایران در این هفته گفت:« درباره همکاری‌های مختلف تجاری و اقتصادی بین دو کشور گفتگو شده است. سال جاری میلادی سالی پرچالش و سخت برای کل جامعه جهانی بوده ولی روابط بین ایران و روسیه نه تنها پویایی قبلی خود را از دست نداده، بلکه فعال‌تر و هدفمندتر شده است».

 مذاکرات بین ایران و روسیه در شرایطی صورت گرفته که ایران علاوه بر تحریم‌های آمریکا که اصلی‌ترین منبع درآمد آن یعنی صادرات نفت را مختل کرده، با تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا هم دست و پنجه نرم می‌کند.

 این شرایط باعث شده ایران تمایل بیشتری به پیشنهادهای روسیه در مورد قراردادهای انرژی داشته باشد.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 29041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *