۰

نشست گازی روسیه و ترکیه

مدیر اجرایی شرکت صادرات گازپروم روسیه اعلام کرد که این غول انرژی و شرکای ترک آن در حال مذاکره در مورد چگونگی استفاده از خط لوله ترک استریم TurkStream برای گازرسانی به بازار اروپا هستند.
خط لول TurkStream | میز نفت
خط لول TurkStream | میز نفت
به گزارش میز نفت ، النا بورمیستروا، مدیر اجرایی شرکت صادرات گازپروم روسیه اعلام کرد که این غول انرژی و شرکای ترک آن در حال مذاکره در مورد چگونگی استفاده از خط لوله ترک استریم TurkStream برای گازرسانی به بازار اروپا هستند.

وی در یک کنفرانس خبری مشترک با جندین بانک سرمایه گذاری در پاسخ به این سوال که چگونه خط لوله ترک استریم برای گازرسانی به اروپا استفاده می شود، گفت: ما اکنون در حال مذاکره در مورد این موضوع با همکاران ترک خود هستیم.

پیش از این، بورمیستروا گفته بود که شرکت گازپروم می تواند مقداری از گاز TurkStream را به اروپا منتقل کند، به شرطی که تقاضای گاز در ترکیه همچنان روند کاهشی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، خرید گاز در ترکیه به دلایل داخلی از جمله تأمین بیش از حد گاز طبیعی مایع از سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بورمیستروا همچنین تأکید کرد که با وجود این، پیش بینی های مربوط به مصرف گاز در ترکیه خوشبینانه است.

بهترین سال گازپروم در ترکیه سال 2017 بود، زمانی که این شرکت روسی حدود 29 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به این کشور که بزرگترین  بازار بعد از آلمان بود، صادر کرد.

صادرات گاز از طریق خط لوله TurkStream از اول ژانویه سال 2020 آغاز شد. روسای جمهور روسیه و ترکیه مراسم افتتاح رسمی TurkStream را در 8 ژانویه در استانبول برگزار کردند.

ظرفیت انتقال گاز این خط لوله 930 کیلومتری 31.5 میلیارد متر مکعب گاز در سال است. خط اول با ظرفیت 15.75 میلیارد متر مکعب گاز برای مصرف کنندگان در ترکیه و خط دیگر برای کشورهای اروپای جنوبی و جنوب شرقی در نظر گرفته شده است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 29050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *