۰

چرا مصرف مازوت صعودی شد؟

یک مقام مسئول گفت: به دلیل مصرف بالای گاز در کشور و نبود امکان تأمین گاز کافی برای نیروگاه‌ها، بنا به دستور مراجع ذی‌صلاح از فرآورده‌های مایع به عنوان سوخت استفاده می شود.
مازوت | میز نفت
مازوت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مهدی اسماعیلی، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: این موضوع به دلیل جلوگیری از خاموشی احتمالی نیروگاه‌های برق کشور انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به پر بودن انبارهای ذخیره نفت کوره (مازوت) ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سوخت اول نیروگاه‌های کشور گاز است گفت: در فصل تابستان که مصرف گاز به‌ویژه در بخش خانگی کمتر است، کل سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را گاز تشکیل می‌دهد.

اوایل هفته جاری، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران از کاهش گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به دلیل ازدیاد مصرف بخش خانگی خبر داده بود.

محسن طرزطلب گفته: روزهای اخیر میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده و همین امر سبب افزایش مصرف سوخت مایع در برخی نیروگاه‌ها شده است.

درحالیکه با توسعه فازهای پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده، اما افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی، زنگ خطر مصرف را در کشور به صدا درآورده است.


 
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 29083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *