۰

خبری که اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد!

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد مصرف جهانی نفت و سایر سوخت‌های مایع ۹ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۹۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده بود ولی۵.۶ میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش می یابد.
تولید نفت | میز نفت
تولید نفت | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد به خاطر محدودیت‌های اعمال شده جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا، مصرف جهانی نفت و سایر سوخت‌های مایع 9 درصد در 2020 کاهش یافته و به 92.2 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

دنیا در سال جاری میلادی به روند مصرف طبیعی خود باز می‌گردد و ادامه بهبود اقتصادی باعث افزایش مصرف نفت در 2021 خواهد شد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود از دورنمای کوتاه‌مدت انرژی اعلام کرد انتظار می‌رود مصرف جهانی سوخت‌های مایع 5.6 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد که 6 درصد بیشتر از 2020 خواهد بود. مصرف سوخت‌های مایع در 2022 هم 3.3 میلیون بشکه دیگر بالا خواهد رفت.

  این اداره پیش‌بینی می‌کند افزایش مصرف در آمریکا در 2021 برابر با 1.4 میلیون بشکه در روز باشد.

در این گزارش آمده است مصرف نفت به خاطر رشد اقتصادی و بازگشت الگوهای سفر به شرایط عادی تا نیمه سال افزایش خواهد داشت. اما میزان مصرف همچنان 3 درصد کمتر از سطح 2019 خواهد بود.

اوپک هم افزایش تقاضا برای نفت را در سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند. اوپک تخمین می‌زند مصرف نفت در 2021 برابر با 95.9 میلیون بشکه در روز باشد که هنوز هم پنج میلیون بشکه در روز پایین‌تر از سطح قبل از کرونا در 2019 خواهد بود.این گروه کاهش تقاضا در 2020 را 9.5 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود.

آژانس بین المللی انرژی هم پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت در سال جاری میلادی 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد. این آژانس انتظار دارد تقاضای نفت در 2021 به طور متوسط برابر با 96.6 میلیون بشکه در روز باشد.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 29303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *