۰

تولید نفت و گاز نروژ در خطر اعتصاب قرار گرفت

اتحادیه کار سیف نروژ اعلام کرد اگر تا روز سه شنبه در مورد حقوق کارکنان به توافق نرسند، اعتصاب در ترمینال صادرات و ذخیره نفت مونگستاد آغاز شده و تولید نفت وگاز نروژ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
نفت نروژ | میز نفت
نفت نروژ | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شرکت اکوینر نروژ اعلام کرد اعتصاب احتمالی در ترمینال صادرات و ذخیره نفت مونگستاد باعث بسته شدن میادین نفتی دریای شمال در هفته آینده خواهد شد و به صادرات گاز به اروپا ضربه می‌زند.

 اتحادیه کار سیف نروژ اعلام کرد اگر تا روز سه شنبه در مورد حقوق کارکنان به توافق نرسند، اعتصاب را آغاز می‌کند. این اتحادیه در مورد اختلال‌های احتمالی در تولید میادین دریایی یوهان اسوردراپ و ترول هشدار داد.

 شرکت اکویینر طی بیانیه‌ای اعلام کرد:« این اعتصاب احتمالی ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در پایانه پالایشگاه مونگستاد را کاهش می‌دهد و بر تولید میادین دریایی تحت مدیریت این شرکت از جمله یوهان اسوردراپ و ترول تأثیر می‌گذارد». در ادامه این گزارش آمده است:«  احتمالاً لازم است تولید تا اطلاعیه بعدی متوقف شود».

 اتحادیه سیف در روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد صادرات گاز نروژ را از اعتصاب احتمالی در زمان تقاضای بالا در اروپا حفظ کند ولی شرکت اکویینر گفت این اعتصاب برنامه‌ریزی شده پیامدهای وسیع‌تری خواهد داشت و بر صادرات گاز از منطقه ترول تاثیر می‌گذارد.

یوهان اسوردراپ بزرگترین میدان نفتی غرب اروپاست که روزانه 500 هزار بشکه در روز تولید دارد. ترول هم بزرگترین میدان گازی این منطقه است که نفت هم تولید می‌کند.

 تعداد کارگرانی که در ابتدا اعتصاب می‌کنند زیاد نیست ولی این کارگران مسئول بارگیری نفتکش‌ها و مدیریت ورود و خروج کشتی‌ها در مونگستاد هستند. این اعتصاب احتمالا به سایر تاسیسات ساحلی گسترش یافته و 800 کارگر نفت و گاز را در بر می‌گیرد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 29383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *