۰

در انتظار تصمیم آخر صندوق توسعه

علی رغم برگزیده شدن ۸ طرح پتروپالایشگاهی و معرفی آن ها به صندوق توسعه ملی، هیچ اقدام حمایتی از سوی صندوق صورت نگرفته است. مدت‌ زیادی است که صندوق توسعه جلسه‌ای برای این موضوع تشکیل نداده و مدیران صندوق اهمیتی قائل نیستند.
هادی بیگی نژاد | میز نفت
هادی بیگی نژاد | میز نفت
به گزارش میز نفت ،هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره عدم توجه دولت به توسعه ظرفیت‌های پتروپالایشگاهی گفت: توسعه ظرفیت‌های پتروپالایشگاهی فرصت بسیار مناسبی برای کشور جهت رهایی از خام فروشی و خلق ثروت است. این موضوع از جمله اهداف اولیه و مهم صنعت نفت بوده که متاسفانه در سال‌های گذشته فراموش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع در مجلس دهم، طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی تصویب و تبدیل به قانون شد. بر اساس قانون قرار بود به طرح‌های سرمایه‌گذاری ساخت پتروپالایشگاه از محل منابع صندوق توسعه ملی، تنفس خوراک داده شود.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه صندوق توسعه ملی اهمیتی به طرح توسعه ظرفیت‌های پتروپالایشگاهی قائل نیست، گفت: متاسفانه درحال حاضر علی رغم برگزیده شدن ۸ طرح پتروپالایشگاهی و معرفی آن‌ها به صندوق توسعه ملی، هیچ اقدام حمایتی از سوی صندوق صورت نگرفته است. مدت‌ زیادی است که صندوق توسعه ملی اصلاً جلسه‌ای برای این موضوع تشکیل نداده و مدیران صندوق اهمیتی برای این موضوع قائل نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: توسعه ظرفیت های پتروپالایشگاهی باید اولویت اول کشور باشد. واحدهای پتروپالایشگاهی زنجیره ارزش صنعت نفت را تکمیل و زمینه ارز آوری فراوانی برای کشور هستند. صندوق توسعه ملی باید هرچه سریع تر نسبت به اعطای تنفس خوراک به طرح های پتروپالایشگاهی اقدام کند.

انتهای پیام/ب
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 29408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *