۰

کنسرسیومی برای گاز عراق

وزیر نفت عراق گفت: کنسرسیومی به رهبری شرکت شلمبرژه هم‌اکنون پیشتاز پیروزی در پروژه توسعه میدان گازی عکاظ است و عراق می خواهد در ماه‌های آینده قرارداد خود با کره جنوبی دراین پروژه را لغو کند.
میدان گازی عراق | میز نفت
میدان گازی عراق | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عراق اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) سیاست کاهش تولید خود را در نشست ماه مارس بدون تغییر حفظ می‌کند، این در حالی است که احتمال دارد عربستان پس از این ماه و با افزایش قیمت نفت، کاهش داوطلبانه تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را متوقف کند.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در نشستی خبری در بغداد پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱، ۵۸ تا ۶۳ دلار برای هر بشکه باشد.

وزیر نفت عراق تصریح کرد: کنسرسیومی به رهبری شرکت ارائه‌دهنده خدمات میدان‌های نفتی شلمبرژه هم‌اکنون پیشتاز پیروزی در این پروژه است و عراق قصد دارد در ماه‌های آینده قرارداد خود در زمینه توسعه میدان عکاظ را با شرکت کوگس کره جنوبی لغو کند.

صادرات و قیمت نفت رو به افزایش است و عبدالجبار انتظار دارد صادرات نفت عراق به‌طور میانگین ‌۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

وی گفت: اگر منطقه اقلیم کردستان عراق به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باشد، تولید نفت عراق در ماه فوریه به‌طور میانگین ‌۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

وزیر نفت عراق اظهار کرد: اگر همه شرایط عادی باقی بماند، ایران ممکن است به بازار نفت بازگردد.


منبع : مهر 
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 29420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *