امضا قرارداد گازی روسیه و چین

9 اسفند 1399 ساعت 12:07

شرکت نواتک روسیه قراردادی با شرکت چینی شنرژی گروپ برای عرضه بیش از ۳ میلیون تن گاز طبیعی مایع طی ۱۵ سال امضا کرده است.


به گزارش میز نفت ، شرکت نواتک، بزرگترین تولید کننده مستقل گاز در ترکیه، یک قرارداد بلندمدت با یکی از شرکت‌های چینی امضا کرده است تا حضور خود را در منطقه رو به رشد آسیا پسیفیک گسترش دهد.

 شرکت چینی شنرژی گروپ قراردادی با نواتک امضا کرده که طبق آن این شرکت روسی بیش از 3 میلیون تن گاز طبیعی مایع را طی 15 سال به پایانه‌های چین می‌فرستد.

لئونید میخلستون، مدیرعامل شرکت نواتک، طی بیانیه ای اعلام کرد:«استراتژی اقتصادی گاز طبیعی مایع ما متنوع کردن مشتریانمان و هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان در منطقه رو به رشد آسیا پسیفیک است. بازار چین یکی از مناطق کلیدی در استراتژی بازاریابی گاز طبیعی مایع ماست و قصد داریم عرضه این محصول را به این کشور بیش از پیش افزایش دهیم».

آرکتیک ال ان جی 2 دومین پروژه بزرگ گاز طبیعی مایع در قطب شمال روسیه است که شامل ساخت سه بخش مایع سازی گاز   با ظرفیت کل سالانه 19.8 میلیون تن می‌شود. این پروژه توانسته چند سرمایه‌گذار  خارجی از جمله شرکت های چینی CNOOC و CNPC، شرکت توتال فرانسه و کنسرسیومی از شرکت میتسوئی و جاگمک ژاپن را جذب کند. هر کدام از این شرکت‌ها 10 درصد در این پروژه سهم دارند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 29461

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29461/امضا-قرارداد-گازی-روسیه-چین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir