۰

عاملی برای افزایش مصرف چین

مصرف دیزل در چین ۱۰ درصد طی دو ماه اول ۲۰۲۱ نسبت به همین دوره در ۲۰۱۹ افزایش یافته و استفاده از بنزین در این کشور ۳.۲ درصد بالا رفته است.
چین | میز نفت
چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تقاضای سوخت در چین علیرغم نگرانی در مورد اوج دوباره ویروس کرونا و توقف روند رشد اقتصادی، رو به افزایش است. مصرف بنزین و دیزل به دنبال بهبود سریع‌تر از حد انتظار فعالیت کارخانه‌ای و توسعه زیرساخت ها، به سطح قبل از بحران کرونا رسیده است. موج جدید ویروس کرونا قبل از تعطیلات سال نوی چینی نگرانی در مورد کاهش تقاضا را بالا برده بود ولی مردم بیشتری برای دوری از ابتلا به سفرهای داخلی رفتند.

 پکن در اوایل فوریه آلوده ترین روزهای خود را طی 12 ماه گذشته تجربه کرد و بهبود چندانی از آن زمان حاصل نشده است.  شهرهای بزرگ استان هبئی در اطراف پایتخت سطح متوسط آلودگی را در روز پنجشنبه گزارش دادند.

سنجیریک تی، تحلیلگر موسسه مشاوره انرژی اس آی ای در پکن می‌گوید:«تقاضا برای بنزین و دیزل در چین از ابتدای سال جدید به صورت سالانه افزایش داشته است. مصرف دیزل 10 درصد طی دو ماه اول 2021 نسبت به همین دوره در 2019 افزایش یافته و استفاده از  بنزین 3.2 درصد بالا رفته است».

 نظرسنجی از بیش از 1000 شرکت انرژی و پتروشیمی در 30 استان و منطقه چین نشان می‌دهد 89 درصد از کارخانه‌ها و شرکت‌های این کشور پس از سال نوی چینی به تولید کامل بازگشته‌اند یعنی بسیار زودتر از سال‌های گذشته. این نظرسنجی توسط مرکز تحقیقات و توسعه چین انجام شد و شرکت‌های تجاری، لجستیکی و تولیدی را در بر می‌گیرد.

 اوج دوباره کرونا در استان هبئی مقامات را مجبور کرد از مردم بخواهند برای تعطیلات به شهرهای خود نروند و این اقدام نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت را بالا برد ولی به نظر می‌رسد رفت و آمد مردم در شهرهای محل سکونتشان در 2021 بالاتر از 2 سال گذشته بوده است.

 در خانه ماندن مردم باعث افزایش مصرف سوخت از یک منبع دیگر شد. خدمات پستی بیش از 660 میلیون بسته را طی تعطیلات توزیع کردند یعنی تقریباً سه برابر بیشتر از همین دوره در سال گذشته.

 مردم همچنان برای رفت و آمد از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند و ساعت‌های اوج ترافیک در شهرهای بزرگی مثل شانگهای طی هفته گذشته متراکم‌تر از همین دوره در 2019 بوده است.




منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 29500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *