۰

شکایت شرکتهای نفتی از بایدن

چهارده ایالت آمریکا از جمله لوییزیانا و وایومینگ علیه اقدام دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در متوقف کردن لیزینگ نفت و گاز در زمینها و آبهای فدرال شکایت کردند.
بایدن | میز نفت
بایدن | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ائتلافی از ۱۳ ایالت در یک دادگاه فدرال در لوییزیانا یک شکایت تنظیم کردند و ایالت وایومینگ هم شکایت خود را در دادگاه فدرال در آن ایالت مطرح کرد. ایالتهایی که به شکایت لوییزیانا پیوستند، شامل آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، جورجیا، می سی سی پی، میسوری، مونتانا، نبراسکا، اوکلاهاما، تگزاس، یوتاه و وست ویرجینیا هستند.

بر اساس گزارش رویترز، رییس جمهور آمریکا در ژانویه فرمان اجرایی را امضا کرد که لیزینگ جدید در زمینهای فدرال را تا زمان بازبینی این سیاست متوقف کرد. وزارت کشور آمریکا که بر برنامه نفت و گاز فدرال نظارت دارد، قرار است از روز پنج شنبه بازبینی برنامه لیزینگ نفت و گاز فدرال را آغاز کند. این بازبینی گام مهمی در مشخص کردن این است که آیا لیزینگهای جدید به صورت دائمی از سوی دولت متوقف خواهند شد یا خیر.

یافته های یک مطالعه نشان داد ممنوعیت لیزینگ برای حفاری جدید نفت و گاز در زمینهای فدرال باعث از دست رفتن ۸.۱ میلیارد دلار درآمد مالیاتی و ۳۴.۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در هشت ایالت غربی آمریکا در مدت پنج سال آینده می شود. سیاست ممنوعیت حفاری بیش از همه به ضرر وایومینگ و نیومکزیکو خواهد بود که بیشترین فعالیت حفاری در زمینهای فدرال انجام می گیرد. بدون لیزینگ جدید، این ایالتها فرصت درآمدزایی از چاههای جدید در زمینهای فدرال را از دست می دهند. در نتیجه این ایالتها تا سال ۲۰۲۵ سالانه به ترتیب ۳۰۴ میلیون دلار و ۹۴۶ میلیون دلار درآمد مالیاتی از دست خواهند داد.

بایدن در مبارزات انتخاباتی خواستار حذف سوختهای فسیلی شده و قول داده بود مجوزدهی جدید نفت و گاز در زمینهای فدرال را متوقف می کند. تولیدکنندگان نفت سال گذشته با پیش بینی محدودیتهای بیشتر در دوران بایدن، مجوزهای لیزینگ و حفاری زیادی را دریافت کرده اند.



منبع : ایسنا 
جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 29590
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *