۰

حمله نظامی به تاسیسات نفت عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن در تشریح حملات گسترده به عمق خاک سعودی گفت که با استفاده از 18 پهپاد و هشت فروند موشک بالستیک، تاسیسات نفتی آرامکو و مواضع نظامیان سعودی هدف قرار گرفتند.
تاسیسات نفت عربستان | میز نفت
تاسیسات نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، «یحیی سریع» امروز (جمعه) در یک نشست خبری با اشاره به حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک سعودی گفت: در این حملات، تاسیسات نفتی آرامکو در «راس تنوره»، «رابغ»، «ینبع»، «جازان» و همچنین پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع اعلام کرد که برای حمله به مواضع نظامی سعودی در نجران و عسیر (جنوب عربستان) نیز از شش فروند پهپاد استفاده شده است.

این حملات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شب گذشته (پنجشنبه) پس از سخنرانی «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده است، انجام شد.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از شش پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف قرار داده بودند.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن صورت می‌گیرد. 

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 29600
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *