توضیح اوپکی وزیر نفت عربستان

20 فروردين 1400 ساعت 18:54

وزیر انرژی عربستان سعودی ابراز اطمینان کرد توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید در سه ماه آینده، تصمیم درستی بوده است.


به گزارش میز نفت ، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در مصاحبه ای در ریاض گفت این تصمیم خوبی است و هنوز موردی نمی بینم که ما، من یا همکارانم را در اوپک پلاس نگران کند.

صحبتهای وزیر انرژی عربستان سعودی یک هفته پس از تصمیم اوپک و متحدانش برای افزودن دو میلیون بشکه در روز به عرضه نفت در فاصله ماه مه تا ژوییه، مطرح شد. از آن زمان قیمت نفت برنت با وجود مشکلات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ شامل کمبود واکسن در هند، بالای ۶۰ دلار در هر بشکه مانده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاهزاده عبدالعزیز گفت: اوپک پلاس هنگامی که برای افزایش تولید تصمیم گرفت، فوق العاده محتاطانه عمل کرد. این گروه هر ماه به برگزاری دیدار برای ارزیابی بازار ادامه می دهد و اگر اوضاع تغییر دهد، تصمیمات لازم به سرعت گرفته می شوند. این توافق شامل مکانیزمی است که اجازه می دهد تولید با توجه به تحولات، افزایش پیدا کرده، فریز شود یا کاهش پیدا کند.

پیش از نشست وزیران اوپک و متحدانشان، منابع آگاه اعلام کرده بودند عربستان سعودی در بحبوحه موج جدید قرنطینه‌های کرونایی، آماده حمایت از تمدید محدودیت عرضه فعلی اوپک و متحدانش در ماه ژوئن و ادامه کاهش تولید داوطلبانه خود است. اما جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی جدید آمریکا پیش از این نشست با همتای سعودی خود، درباره سیاست تولید نفت تماس تلفنی گرفت و اعلام کرد قیمت انرژی باید معقول نگه داشته شود و این سیگنال را مخابره کرد که این گروه باید افزایش تولید را بررسی کند.

با این حال وزیر انرژی عربستان سعودی پس از دیدار وزیران اوپک پلاس به خبرنگاران گفته بود: تصمیم روز پنج شنبه اوپک پلاس تحت تاثیر مذاکرات با مقامات آمریکایی یا سایر کشورهای مصرف کننده نبوده است.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 29688

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29688/توضیح-اوپکی-وزیر-نفت-عربستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir