۰

روسیه خبر از راه‌اندازی یک پروژه گازی داد

مدیرعامل شرکت نواتک روسیه از تکمیل ۳۹ درصدی پروژه «آرکتیک ال ان جی ۲» خبر داد و اعلام کرد این پروژه طی دو سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
ال ان جی | میز نفت
ال ان جی | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شرکت تولید کننده گاز نواتک روسیه اعلام کرد پروژه این کشور برای صادرات گاز طبیعی مایع از منطقه قطب شمال با عنوان «آرکتیک ال ان جی 2» 39 درصد تکمیل شده و طبق برنامه راه‌اندازی خواهد شد.

 لئونید میخلسون، مدیرعامل شرکت نواتک که بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی خصوصی در روسیه محسوب می‌شود، در روز جمعه روند پیشرفت این پروژه را اعلام کرد و گفت اولین تأسیسات این پروژه 53 درصد آماده شده و طی دو سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

 تاسیسات آرکتیک ال ان جی2 در شبه جزیره گیدان دومین کارخانه نواتک در منطقه قطب شمال است که ساخت سه تاسیسات مایع‌سازی و تصفیه گاز طبیعی را با ظرفیت سالانه 19.8 میلیون تن در دست دارد. حدود یک سوم این پروژه تا پایان 2020 تکمیل شده بود.

 این در حالیست که پروژه «یامال ال ان جی» برای راه‌اندازی چهارمین و آخرین تأسیسات خود آماده می‌شود و احتمالاً طبق گفته میخلسون طی یه دو تا سه هفته آینده عملیاتی خواهد شد. ظرفیت سالانه این کارخانه حدود 17.4 میلیون تن است  و از زمان راه‌اندازی آن در 2017، حدود 50 میلیون تن گاز طبیعی مایع از این تاسیسات منتقل شده است. یامال انرژی سال گذشته میلادی 18.8 میلیون تن گاز طبیعی مایع تولید کرد که بیش از پنج درصد بازار جهانی آن را تشکیل می‌داد.

نواتک بیشترین سهم را در هر دوی این پروژه‌های گاز طبیعی مایع در اختیار دارد و سهم کمتری به شرکت‌های خارجی می‌رسد. از جمله سرمایه‌گذاران خارجی این پروژه ها عبارتند از شرکت توتال فرانسه، شرکت‌های CNPC و CNOOC چین و کنسرسیومی  از شرکت های میتسویی و جاگمک ژاپن.

 روسیه قصد دارد ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع خود را تا 2035 به 140 میلیون تن برساند و سهم خود را در بازار رو به توسعه گاز طبیعی مایع در جهان تقویت کند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 29812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *