۰

افزایش وابستگی آمریکا به نفت وارداتی

متوسط واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود ۳۷ هزار بشکه در روز بیشتر از هفته قبل از آن و صادرات آن ۲.۳ میلیون بشکه کمتر بوده است.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
 به گزارش میز نفت ،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد واردات نفت خام این  کشور طی هفته منتهی به هفتم ماه مه افزایش یافته و صادرات آن پایین آمده است.

 متوسط واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته 5.5 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی حدود 37 هزار بشکه در روز بیشتر از هفته قبل از آن، در حالی که صادرات نفت این کشور با 1.8 میلیون بشکه در روز، 2.3 میلیون بشکه نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است. خالص واردات نفت آمریکا در این مدت 3.2 میلیون بشکه در روز بوده است.

 واردات نفت طی یک ماه گذشته حدود 5.7 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی 404 هزار بشکه در روز بیشتر از همین دوره در سال گذشته میلادی. این در حالی است که صادرات نفت آمریکا با حدود 2.8 میلیون بشکه در روز 564 هزار بشکه کمتر از سال گذشته بوده است.

 آمریکا طی سال‌های گذشته با کمک رشد تولید نفت شیل، یکی از تولیدکنندگان نفت برتر دنیا بوده و چین به یکی از از بزرگترین واردکنندگان نفت دنیا تبدیل شده است.

آخرین اطلاعات اداره آمار چین نشان می‌دهد این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی 49.66 میلیون تن نفت خام وارد کرده که 20.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 29948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *