۰
۶
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

خودم را برای استیضاح زنگنه خراب نکردم

عباسی، کاندیدای ریاست جمهوری که معتقد است سیاسیون در کشور حکم رانی می کنند، از لابی های پشت پرده جمع کنندگان امضای استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت و چگونگی منتفی شدن این مساله خبر می دهد.
خودم را برای استیضاح زنگنه خراب نکردم
به گزارش میز نفت، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری بازار گفته است:


* متاسفانه سیاسیون اجازه کار کردن را به مردان اقتصادی نمی دهند. به عنوان مثال اگر آقای زنگنه وزیر دولت آقای حسن روحانی است بنابر این اگر خطا یا کم کاری از طرف او صورت گرفته، مقصر اصلی رییس دولت یوده است. رییس دولت بوده که نتوانسته مدیریت درستی را در وزارت نفت داشته باشد. اما مساله اینجاست که در شرایط فعلی کشور نمی توان رییس جمهور را استیضاح کرد.

* به همین دلیل هم تعدادی نماینده، نامه استیضاح وزیر نفت را آماده کردند. اما من خودم را خراب نکردم، چون می دانستیم که اراده استیضاح در کشور وجود دارد و پشت پرده لابی های زیادی هم صورت می گیرد که فلان وزیر استیضاح نشود. به عنوان مثال چرا نمایندگانی که نامه استیضاح را امضا کرده بودند، این مساله را ادامه ندادند. چرا که سیاسیون در امور کشور دخالت می کنند و پشت پرده معاملاتی اتفاق می افتد که مانع این مساله می شود.

*من دشمنی با آقای زنگنه ندارم، از آن طرف حامی این عضو کابینه حسن روحانی نیستم. به اعتقاد من آقای وزیر از مجلس رای آورده و مساله استیضاح آن در مجلس قبلی هم به نتیجه نرسیده است. در چنین شرایطی چرا ما باید جامعه را بهم بریزیم.؟   ضمن اینکه آقای زنگنه خود انسان منطقی بوده و سواد تجربه کافی هم داشته و می تواند به عنوان وزیر فعالیت داشته باشد. نباید تمامی مسائل را از زاویه سیاسی بررسی کرد. من خود چندین بار با آقای زنگنه در باره مسائل مختلف بحث کردم که یکی از آنها دانشکده نفت بود. از ۱۰ مورد نامه ای که درباره دانشکده نفت مطرح می کردم، ۹ مورد آنها مورد تایید آقای وزیر هم بود و نظر بنده به عنوان یک صاحب نظر در این حوزه پذیرفته می شد.

*مساله حقوق و دستمزد هیئت علمی دانشگاه از جمله انتقادات من نسبت به زنگنه بود. البته دلیل آن هم این بوده که کار به مراجع قضایی و دیوان محاسبات رسیده بود، نتوانستیم در آن لحظه توافقی داشته باشیم. البته هنوز هم در حال پیگیری این مساله هستیم. اینها نشان می دهد که آقای زنگنه هم حاضر به پذیرش حرف و پیشنهاد درستی که استدلال و منطق پشت آن قرار دارد، است. هرچند که در برخی مسائل خصوصیات خاص خود را داشته و به نوعی مدیریت فردی را دنبال می کند. اصلاح این خصوصیات از عهده من خارج بوده و جز وظایف رییس جمهور است.

من عملکرد او را در شرایط جنگ اقتصادی مورد ارزیابی قرار می دهم. او در یک جزیره مستقل نبوده که همه مشکلات امروز را ناشی از ضعف و کوتاهی های او بدانیم. بیش از ۲۰ سال است که روی تحریم ایران کار می شود.

*اگر آقای زنگنه وزیر دولت آقای حسن روحانی است بنابر این اگر خطا یا کم کاری از طرف او صورت گرفته، مقصر اصلی رییس دولت یوده است. رییس دولت بوده که نتوانسته مدیریت درستی را در وزارت نفت داشته باشند
 
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۴۸
کد مطلب: 29973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


United Kingdom
نه برادر عباسی از زمانی که زنگنه برای حوزه شما کازرون دانشگاه زد شماهم یکباره نظرتان عوص شد. چکارمیکنه این وزیر لابی گر
ح-شمسي
Iran, Islamic Republic of
انتظاري از شما نيست كه بعنوان يك نماينده با شعارهاي پوج انتخاب شدي و حالا به راحتي زير همه چيز ميزني. كمترين گناه زنگنه استخدام توله ها در نفت و سمت مديريت دادن به آنها بوده( صادق آبادي، رضائي، ختلان،رضائي، مينو، پور ابراهيم ...) و استخدام نمايندگان بي كفايت در نفت كه شيرازه نفت را از هم پاشيد، عدم اهتمام به ساخت پالايشگاه و پترو پالايشگاه، عدم توجه به نيروهاي با سواد و كاري و با تجربه، تلاش در انحلال دانشكاه صنعت نفت، تلاش در خصوصي سازي بهداشت و درمان نفت، بركنار كردن نيروهاي متعهد و متخصص از كار، عدم پيگيري خط لوله گاز به كشورهاي شرقي، تركيه،اروپا و همچنين معطل كردن كشور و نفت پاي غربي ها. و بسياري از خيانتها. آقاي عباسي چشمهايت را باز كن و به ياد شعاري كه پس از ترور دانشمند بزرگ هسته اي شهيد فخري زاده دادي باش!!!! چه زود نفاق چهره باز ميكند.
محفوظ
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی.واقعا این صحبت آقای عباسی جهت فرارازسوء عملکرد8 ساله آقای ز. رییس دستگاه نفت درست نیست چراکه اکثرمردم وکارکنان خدوم نفت شاهد بودند دراین 8سال چه خسارتهای جبران ناپذیری صرفاشخص وامضای خود ایشان(نه رییس جمهور)به منابع انسانی جوان وخبره نفت ومنابع خدادادی عظیم انفال نفت وگاز کشور در قالب رانت خواری/زیاده خواهی/فسادولابی گری/حزب گرایی/دیکتاتوری/... وزیرپای گذاشتن خون شهیدانی همچون تندگویان ...واردنمود که قطعا در دولتهای آتی تخلفات عمیق ایشان وژنرالهای جوانشان(ویاکهنه کارشان)از سوی دستگاههای نظارت ذیربط بیشتر به اطلاع مردم شریف ایران وشهیدپرورر خواهد رسید.
United States
ولی خودت را پیش مردم ایران وخداوند خراب کردی جناب دکتر
حمید
Iran, Islamic Republic of
حقا که دوانی هستی مرد با سیاست و دانا
شهدا
Iran, Islamic Republic of
تو باهوشی مرد بزرگ