۰

نطر رستم درباره ترکیب دولتش

وزیر سابق نفت گفت: بحث سن کابینه امروز کشور نیازمند پوست اندازی و تغییر مسیر است و تلاش دارم که بر خلاف دولتهای گذشته به جای استفاده مشاورین جوان از مشاورین باتجربه کار رابه جوانان بسپاریم.
رستم قاسمی | میز نفت
رستم قاسمی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رستم قاسمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در ساری در زمینه قبول مسئولیت در دولت آینده اظهارداشت: ما سرباز ولایت و انقلاب هستیم روزی درجنگ  و روزی در بازسازی و‌اکنون هم هر جا نیاز باشد حضور دارم هیچ انگیزه ای  نیز برای مطرح کردن خود دردولت آینده و قبول مسئولیت ندارم و پوششی فردی هم نیستم‌و قطعا  منافع انقلاب و نظام را بر منافع خود ترجیح می دهیم.

وزیر سابق نفت افزود: بحث اقتصادی شامل گرانی، تورم بیکاری مشکل جدی کشور ماست و چندین سال شعار سال بر این منوال است که اگر چالش اقتصادی حل شود مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز رفع می شود طبق آمار در سال 90 یک‌میلیون‌ازدواج ثبت شد در 99 به یک سوم رسید  و آمار طلاق  نیز سه برابر شد و پنجره فرزند آوری پنجره نیز  بسته شد.

وی با اشاره به بحث تورم گفت: دو عامل پولی ،بانکی و کسری بودجه عامل اصلی بحث تورم است امسال آمارها 300تا400هزار میلیاردو 200هزار میلیارد را بیان می کنند که نشان دهنده افزایش تورم است و کار دولت را سخت می کند  باید بدانیم بحث حقوق و هزینه جاری وجود دارد باید برای درآمد کاری کرد تا آرامش، اقتدار و رفاه بر کشور حاکم شود.

این کاندیدای احتمالی ادامه داد: مهمترین ثروت کشور ما باهوشی و ذکاوت ایرانیان است  که باید قدردان این ثروت باشیم علی رغم نیمه خشک بودن کشور ما  500میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی 24 میلیارد رواناب داریم بالقوه به بالفعل درآوریم. 

رئیس سابق اوپک گفت: با رفع مشکل بیکاری  مشکل ازدواج و مسکن جوانان رفع می شود باید در کشور رونق ایجاد کرد و به بازارهای همسایه توجه کنیم برنامه من برنامه های مختلف درحوزه اقتصاد است و یکی ازبرنامه های زودهنگام بنده کارت سوخت را به کارت ملی وصل کنیم  تا همه عادلانه از هدفمندی یارانه برخورد شوند که بحث رفع مشکلات مردمی که زیر خط فقر هستند درگام اول نجات دهیم و ریل گذاری کشور را درحوزه های مختلف تغییر دهیم.

قاسمی افزود: کشور ما می تواند صادرکننده برنامه و قانون در دنیا باشد اما اکنون جامعه ما به جای حرف زدن نیاز به کار کردن دارد به عنوان مثال در دنیا معلمی جزء ده شغل اول دنیاست اما درکشور ما جزء ده شغل پایین است.

وی گفت: بحث سن کابینه امروز کشور نیازمند پوست اندازی و تغییر مسیر است و تلاش دارم که بر خلاف دولتهای گذشته به جای استفاده مشاورین جوان از مشاورین باتجربه کار رابه جوانان بسپاریم.

وزیر سابق نفت درزمینه سیاست خارجی گفت: صنعت نفت نیازمند تجهیزات خارج از کشور بود با آغاز تحریمات فلج کننده علیه ایران  و در بازار نفت محدودیت جدی شروع شد و در اکتشاف و استخراج نیز با مشکل مواجه شدیم‌ اما خوشبختانه تهدید به فرصت تبدیل شد و ازوارد کننده بنزین به صادرکننده بنزین شدیم و طرح توسعه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی کشور است 17 فاز در دستور کار بود.

وی ادامه داد: از خام فروشی نفت خام جلوگیری و به فرآورده ها توجه کنیم‌ اگر  اقدام به فروش نفت خام کردیم  ازدرآمد نفتی در زیرساختها مانند صنعت، کشاورزی، معدن وحمل و نقل استفاده کنیم به اقتدار و سازو کار توجه کنیم

قاسمی در زمینه ویروس کرونا گفت: کشور چین با جمعیت یک میلیارد 600میلیون نفری توانست این بیماری را کنترل کند اکنون در کشور باید به کار درمانی یعنی واکسن توجه شود و رئیس جمهور آینده با خون‌خود بنویسد که تا پایان سال 1400 همه ایرانیان واکسن می شوند و خود نیزآخرین نفر تزریق کند‌.



منبع : تسنیم
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب: 29998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *