۰

سبقت عربستان از روسیه

عربستان در ماه گذشته میلادی ۱.۵۷ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد و روسیه را با ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز پشت سر گذاشت.
عربستان و روسیه | میز نفت
عربستان و روسیه | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عربستان برای هشتمین ماه پیاپی روسیه را در ماه آوریل به عنوان بزرگترین عرضه کننده نفت به چین پشت سر گذاشت چون بزرگترین خریدار نفت دنیا کمترین میزان نفت را در این ماه از دسامبر 2020 وارد کرده است.

 اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد عربستان در ماه گذشته میلادی 1.57 میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرده که پایین‌ترین رقم از اکتبر 2020 است. ولی بزرگترین صادر کننده نفت دنیا در این ماه برترین عرضه کننده نفت به چین بود و روسیه را با 1.53 میلیون بشکه در روز پشت سر گذاشت.

 واردات چین از آمریکا در ماه آوریل هم کاهش داشت ولی اطلاعات گمرک نشان می‌دهد چین در آوریل سال گذشته میلادی هیچ نفتی از آمریکا وارد نکرده بود.

 واردات نفت خام چین در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین رقم از دسامبر 2020 یعنی 9.82 میلیون بشکه در روز رسید. چین روند خرید نفت خود را به خاطر افزایش قیمت آن و تحت فشار قرار گرفتن حاشیه‌های سود پالایشگاهی در بحبوحه رشد ذخایر سوخت، آهسته کرده بود.

 چین در ماه مارس، 11.69 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که 21 درصد به صورت سالانه افزایش داشت. تحلیلگران در اوایل آوریل به خاطر ورود به فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها، انتظار کند شدن روند واردات را داشتند. قیمت بالاتر نفت هم مانع افزایش خرید نفت پالایشگاه‌ها و تاجران چینی در ماه آوریل شد.

 تولید پالایشگاهی در چین 7.5 درصد در ماه آوریل نسبت به سال قبل افزایش داشت که نشان‌دهنده روند بهبود فعالیت‌های پالایشگاهی است، البته این رقم نسبت به بالاترین رقم فعالیت‌های پالایشگاهی در نوامبر 2020 کمتر بود.

 تحلیلگران عقیده دارند قیمت بالاتر نفت و احتمال پر شدن ذخایر استراتژیک چین حاکی از پایان دوره واردات و ذخیره‌سازی بالای نفت توسط این کشور است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 30008
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *