۰

پیش بینی گلدمن ساکس از قیمت نفت

بانک سرمایه گذاری گلدمن اعلام کرد با وجود احتمال بالای آغاز دوباره صادرات ایران در ماه جولای، قیمت نفت خام برنت تا سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به ۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.
گلدمن ساکس | میز نفت
گلدمن ساکس | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه ماه چهارم سال جاری میلادی به 80 دلار در هر بشکه برسد چون علیرغم بازگشت احتمالی تولید نفت ایران، تقاضا هم افزایش خواهد یافت.

 این بانک طی یادداشتی در روز یکشنبه اعلام کرد:«با توجه به افزایش تقاضا به خاطر واکسیناسیون گسترده کرونا، احتمال قیمت بالاتر نفت هنوز وجود دارد. با وجود احتمال بالای آغاز دوباره صادرات ایران در ماه جولای، قیمت نفت خام برنت تا سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به 80 دلار در هر بشکه می‌رسد»

 هفته گذشته به دنبال سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مورد آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های نفتی، بانکداری و کشتیرانی این کشور، قیمت نفت کاهش یافت.

 گلدمن ساچز اعلام کرد بهبود تقاضا در بازارهای پیشرفته، ضربه اخیر همه‌گیری کرونا به مصرف نفت و روند آهسته‌تر بهبودی در جنوب آسیا و آمریکای لاتین را جبران  می‌کند.

این بانک سرمایه‌گذاری عقیده دارد تقاضای جهانی 4.6 میلیون بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی افزایش می‌یابد و بیشترین افزایش طی سه ماه آینده خواهد بود.

 در گزارش این بانک آمده است:«با تسریع واکسیناسیون و برداشته شدن محدودیت‌ها، حمل و نقل به سرعت در آمریکا و اروپا افزایش می‌یابد و فعالیت‌های صنعتی هم رونق می‌گیرند».

 این بانک همچنین انتظار دارد اوپک و متحدانش از جمله روسیه طی ائتلاف اوپک پلاس، هرگونه افزایش تولید ایران را با توقف افزایش تولید خودشان در نیمه دوم 2021 جبران کنند.

 به این ترتیب تأثیر منفی ورود ذخایر نفت ایران به بازار از بین خواهد رفت.




منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 30025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *