۰

تمدید مجوز فعالیت شورون در ونزوئلا

شرکت شورون که آخرین شرکت نفتی آمریکایی فعال در ونزوئلاست، مجوز جدیدی از سوی دولت آمریکا دریافت کرد که به این شرکت اجازه می دهد تا اول دسامبر در ونزوئلا بماند.
شورون | میز نفت
شورون | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمریکا در سال ۲۰۱۹ با هدف محروم کردن دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا از درآمدهای نفتی، تحریمهایی را علیه کاراکاس وضع کرد و واردات نفت ونزوئلا به آمریکا و استفاده از دلار آمریکا در مبادلات با شرکت نفتی دولتی PDVSA را ممنوع کرد.

شورون از تمدید مجوز فعالیتش در ونزوئلا که نخستین مجوز در دوران دولت بایدن و هشتمین مجوز از سال ۲۰۱۹ است، استقبال کرد. سخنگوی شورون گفت: این شرکت به پایبندی به قوانین و مقررات مربوط به فعالیتها در ونزوئلا ادامه می دهد. شورون حضور سازنده ای در ونزوئلا داشته و از سرمایه گذاری اجتماعی و برنامه های بشردوستانه حمایت کرده است.

شورون مجوز فعالیت ویژه ای از دولت آمریکا داشته است که این شرکت را از تحریمهای مربوط به نفت ونزوئلا معاف می کند. با این حال دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا سال گذشته تغییراتی در این مجوز داد تا این شرکت را از فعالیتهای کلیدی مانند حفاری و تجارت منع کند. آخرین مجوز معافیت در سوم ژوئن منقضی می شود.

تمدید مجوز فعالیت در ونزوئلا که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شد، شامل شرکتهای خدمات نفتی هالیبرتون، شلومبرژه، بیکرهیوز و وِدرفورد اینترنشنال هم می شود و همچنان این محدودیتها در مجوز مذکور حفظ شده اند.

این شرکتها اجازه ندارند چاهها را تعمیر کرده یا بهبود دهند، کارکنان بیشتری استخدام کرده یا خدمات بیشتری انجام دهند و به شرکت دولتی PDVSA سود نقدی پرداخت کرده یا درباره وامهای جدید مذاکره کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این مجوز به شرکتهای مذکور اجازه می دهد تنها مبادلاتی را با شرکت PDVSA انجام دهند که برای تعمیرات محدود فعالیتهای ضروری در ونزوئلا لازم هستند یا فعالیتهایشان را تا اول دسامبر خاتمه دهند. اگر این شرکتها به مقررات مذکور عمل نکنند در معرض خطر تحریمهای دولت آمریکا قرار خواهند گرفت.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 30089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *