۰

پالایشگاه شورون آلاینده‌ترین تاسیسات نفتی آمریکا

بنا به اسناد رسمی دولت آمریکا نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های شرکت شورون در آمریکا آلاینده‌ترین تاسیسات نفتی در این کشور به شمار می‌رود.
شورون | میز نفت
شورون | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بر اساس اسناد مربوط به آزمایشات انجام شده توسط مراجع دولتی، سه پالایشگاه شرکت شورون در آمریکا آلاینده‌ترین تاسیسات نفتی در این کشور هستند. این پالایشگاه‌هاه در مقایسه با تاسیسات نفتی مشابه و هم‌اندازه آلایندگی بسیار بیشتری داشته‌اند. از این سه پالایشگاه دو واحد آن در تگزاس و یک واحد آن در لوئیزیانا واقع شده‌اند. 

مجموع این سه پالایشگاه در هر ساعت حدود 10 کیلوگرم مواد ریزآلاینده تولید می‌کنند که 8 برابر بیشتر از متوسط آلایندگی ایجاد شده توسط 7 پالایشگاه دیگر موجود در لیست 10 پالایشگاه با بیشترین آلایندگی در آمریکا بوده است.

برخی از این پالایشگاه‌ها که آلایندگی کمتر از شرکت شورون داشته‌اند، از نظر اندازه از پالایشگاه‌های شورون هم بزرگ‌تر بوده‌اند. 

تنها یکی از پالایشگاه‌های شورون به نام باتون راگ در هر ساعت 138 پوند بیش از 6 کیلوگرم مواد ریزآلاینده تولید می‌کند. 

ویلما سوبرا، کارشناس سابق سازمان حمایت از محیط زیست آمریکا در لوئیزیانا می‌گید: این میزان بالای آلایندگی در تأسیسات شورون نشان می‌دهد این شرکت سرمایه‌گذاری کافی برای کاهش آلایندگی فعالیت‌های خود نداشته است.



منبع : فارس 
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب: 30093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *