۰
۱

4 سال تا صادرات گاز روسیه به پاکستان

وزیر انرژی روسیه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که تکمیل پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز به پاکستان در صورت ثبات تأمین مالی، در سال ۲۰۲۵ پیش بینی می شود.
روسیه و پاکستان | میز نفت
روسیه و پاکستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه روز جمعه در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ اعلام کرد که تکمیل پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز به پاکستان در صورت ثبات تأمین مالی، در سال 2025 پیش بینی می شود.

وزیر انرژی روسیه گفت: در صورت تأمین مالی پایدار، ما انتظار داریم که این پروژه در سال 2025 کاملاً اجرا شود.

وی در ادامه تاکید کرد که طرف روسی مسئول ساخت خط لوله گاز خواهد بود در حالی که طرف پاکستانی تامین منابع گازی و ساخت پایانه را بر عهده خواهد داشت.

این توافق نامه بین دولتی در مورد ساخت خط لوله انتقال گاز شمال-جنوب به طول 1100 کیلومتر (که نام خود را به "جریان پاکستان" تغییر داد) با ظرفیت 12.4 میلیارد متر مکعب گاز در سال توسط روسیه و پاکستان در اکتبر 2015 امضا شد.

طرفین قرار بود موافقت نامه های تجاری را در سال 2016 امضا کنند و این پروژه تا سال 2018 تکمیل شود اما اجرای این پروژه چندین بار عقب افتاد و دوباره برنامه ریزی شد.

نیکولای شولگینوف و شفقات علی خان سفیر پاکستان در روسیه سندی را امضا کردند که امکان اجرای عملی پروژه ساخت خط لوله گاز جریان پاکستان را در تاریخ 28 مه 2021 فراهم کرد.

این خط لوله بندرهای کراچی و گوادر در جنوب پاکستان را به نیروگاه و مصرف‌کنندگان گاز صنعتی در منطقه کسور در شمال این کشور متصل می‌کند.

مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، از تاریخ دوم تا پنجم ژوئن برگزار می شود.




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 30114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی رضایی قالیباف معلوم است پروانی کار خودتان چه غلطی میکنید