۰

خروج سالانه 47 میلیون لیتر سوخت از کشور

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی از پیگیری و استقرار عوامل شرکت نفت در داخل محوطه‌های مرزی برای جلوگیری از قاچاق سوخت خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر ۴۷ میلیون لیتر سوخت از محوطه‌های مرزی استان، در باک کامیون‌ها از کشور خارج می‌شود.
قاچاق سوخت | میز نفت
قاچاق سوخت | میز نفت
به گزارش میز نفت ،  سجاد ده‌ده‌جانی ، با اشاره به عملکرد یک ساله بازرسی کل استان اظهار داشت: در این بازه زمانی 732 نفر با عناوین اتهامی متفاوت مانند ارتشاء، اختلاس، تضییع اموال عمومی، تصرف یا استفاده غیرمجاز در وجوه و اموال دولتی، تبانی در انجام معاملات دولتی، عناوین اتهامی مندرج در ماده 576 قانون مجازات اسلامی، تحصیل مال از طریق نامشروع و نیز تصدی بیش از یک شغل به مراجع قضایی و تخلفاتی معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 60 فقره گزارش هشداری به‌هنگام، برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف توسط کارکنان آذربایجان‌غربی ارسال شد.

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی از تعیین تکلیف دو هزار و 66 فقره شکایات خبر داد و گفت: در این راستا براساس اعلامات واصله از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات، این رقم نسبت به مشابه سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین آزادسازی و جلوگیری از تغییر کاربری، 17 هکتار از اراضی جنگلی دست کاشت در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو انجام شد.

ده‌ده‌جانی اظهار داشت: رفع مشکل و مانع، حمایت، پشتیبانی و پیگیری برای تامین آب به منظور راه‌اندازی پروژه 72 هکتاری کشاورزی دشت پلدشت با اشتغال بیش از 300 نفر نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح فرآیند نحوه واگذاری اموال دولتی در گمرکات استان به بخش خصوصی در یک ساله اخیر انجام شده است افزود: در همین راستا 14 نفر شناسایی و به مراجع قضایی و اداری معرفی شدند.  

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود بازرسی استان به حوزه بانکی تصریح کرد: در این راستا شناسایی نزدیک به 300 میلیارد ریال فرار مالیاتی انجام و در جهت وصول و معرفی متخلفان به مراجع اداری و قضایی اقدام شد.  

وی با بیان اینکه یک هزار و 629 قلم کالاهای متروک و رسوبی در انبارهای گمرکات سطح استان و انبارهای مدیریت جمع آوری و تعیین تکلیف شد اظهار داشت: در این راستا فروش اموال تملیکی استان که اغلب آنها از نیازهای مردم استان بود انجام شد که در همین راستا تعداد 27 نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های یاد شده به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری و قضایی معرفی شدند.

ده ده جانی از پیگیری و استقرار عوامل شرکت نفت در داخل محوطه‌های مرزی در  جهت جلو گیری از قاچاق سوخت نیز خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر 47 میلیون لیتر سوخت از محوطه‌های مرزی استان، در باک کامیون‌ها از کشور خارج می‌شود.

وی با اشاره به جلوگیری از صدور اسناد برای 83 هزار مترمربع از اراضی پارک جنگلی ارومیه به نام اشخاص حقیقی بیان کرد:  ارزش تقریبی آن بیش از 300 میلیارد تومان بوده است.
سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون اسناد مالکیت صادره به نام اشخاص حقیقی در اراضی موات دولتی به مقدار 106 هزار متر مربع ابطال شده است افزود: ارزش تقریبی آن بیش از 550 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: همچنین تاکنون از تصرف اراضی پارک جنگلی به مساحت دو هزار و 420 متر مربع به نام یکی از تعاونی مسکن جلوگیری شد.  

ده ده جانی بیان کرد: در همین مدت از تصرف زمین متعلق به شهرداری ارومیه به میزان 600 متر مربع در مرغوبترین نقطه شهر، با کاربری تجاری توسط زمین خواران جلوگیری و شهرداری به اخذ سند تک برگی و تثبیت مالکیت ملزم شد.



منبع : بیان ما
جمعه ۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب: 30293
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *