۰

همسایگی دوستانه خودروهای برقی و بنزینی

مدیرعامل هیتاچی آمریکا می‌گوید خودروهای بنزینی می‌توانند در کنار خودروهای برقی به همزیستی ادامه دهند.
خودرو | میز نفت
خودرو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پیش از آنکه خودروهای برقی در سرتاسر دنیا فراگیر شوند، قطع به یقین دوره‌ای سپری خواهد شد که در آن، این محصولات و بنزینی‌ها در کنار هم به حیات خود ادامه می‌دهند.

«هشام عبدالصمد» رئیس هیات‌‌مدیره و مدیرعامل هیتاچی آمریکا اعتقاد دارد ما دوره‌ای را پشت سر خواهیم گذاشت که این خودروهای بنزین‌سوز و برقی «همزیستی» خواهند داشت. ظرف ۱۵ سال آینده بخش خودروهای تجاری سبک و تجاری، ناوگان‌های حمل و نقل و اتوبوس‌های برقی فراگیر خواهند شد.

اطلاعات به دست آمده از شهرهای هوشمندی مثل «لیک نونا» می‌تواند در آینده برای مقیاس‌های بزرگ‌تر و در کلان‌شهرها مورد استفاده قرار گیرد. از مهم‌ترین اهداف این شهرهای هوشمند، رفت و آمد بدون اصطکاک بین خودروها، پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران است. یکی دیگر از اهداف این شهرهای هوشمند، درک چگونگی کارکرد خودروهای برقی به عنوان خدمات شهری در مقیاس بزرگ است.

به گفته مدیرعامل هیتاچی آمریکا، گسترش خودروهای برقی، مسیری کاملا منطقی است و شروع آن با خودروهای تجاری سبک فرصت بسیار مناسبی به وجود می‌آورد. عبدالصمد می‌گوید: وقتی صحبت از خودروهای برقی می‌شود اولین چیزی که به ذهن مردم می‌رسد خودروهای برقی شخصی مثل تسلا است در حالی که خودروهای تجاری بهترین نقطه شروع هستند چون پیمایش آنها در طول روز بیشتر در داخل شهر و برای مسافت‌هایی است که باتری‌های کنونی از پس آن بر می‌آیند.

برای مثال اتوبوس‌های مدرسه، خودروهای تجاری که بسته‌های پستی را به مقصد می‌رسانند و از این قبیل موارد، در روز کمتر از ۲۰۰ مایل [۴۸۰ کیلومتر] طی می‌کنند و شب‌ها به راحتی می‌توان آنها را در پارکینگ شارژ کرد. البته وی اذعان دارد که تبدیل تمام ناوگان به خودروهای برقی اکنون از لحاظ اقتصادی امکان‌پذیر نیست و برای انجام آن در بلندمدت نیاز به سرمایه‌گذاری هم در تولید هم در زیرساخت است.

منبع : خودروتک
شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۲۹
کد مطلب: 30297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *