۰

لبنان زیر فشار کمبود بنزین

طبق بررسی انجام شده در روزنامه النهار چاپ لبنان، مهم­ترین دلایل بیان شده برای وجود بحران کمبود بنزین، کمبود منابع ارزی دولت در نتیجه کاهش ارزش لیر، قاچاق سوخت به خارج به دلیل قیمت پایین در لبنان، نسبت بالای مالکیت خودرو به جمعیت در لبنان وزیرساخت­های ضعیف در حمل و نقل عمومی است.
کمبود بنزین در لبنان | میز نفت
کمبود بنزین در لبنان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، از حدود یک سال پیش شاهد افزایش قیمت بنزین و کمبود بنزین در لبنان هستیم به گونه­ای که به ادعای خبرگزاری­ های محلی این کشور «جاده های لبنان به دلیل صف های جلوی پمپ های بنزین تبدیل به پارکینگ شده­اند. همانطور که ملاحظه می­گردد (نمودار ۱) قیمت هر لیتز بنزین با ارزش پول ملی (پوند لبنان) در لبنان از ۱۵ مارس تا ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ (در حدود سه ماه اخیر) در حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در کنار تحولات قیمتی شاهد تحولاتی در خصوص میزان واردات، توزیع و ذخایر هستیم، به گفته جورج فیاض رئیس انجمن واردکنندگان نفت لبنان شرکت های وارد کننده روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین در میان پمپ بنزین ها توزیع می­کنند وی همچنین تأکید کرد که موجودی سوخت موجود در لبنان "حداکثر برای حدود ۱۵ روز کافی است. بنابراین در کنار روند نگران کننده قیمت بنزین در بحث مقدار (واردات، توزیع و ذخایر) نیز وضعیت نگران کننده است به گونه­ای که هنوز معضل بنزین لبنان حل نشده است.



منبع : بازار نیوز 
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 30336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *