۰

اوپک هشدار کرونایی داد

دبیرکل اوپک و کارشناسان اعلام کردند تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود قوی پیدا خواهد کرد با این حال نسبت به تهدید روند احیا از سوی انواع جدید ویروس کرونا هشدار دادند.
محمد بارکیندو | میز نفت
محمد بارکیندو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اوپک و متحدانش روز پنج شنبه دیدار می کنند و منابع و ناظران بازار پیش بینی می کنند وزیران این گروه درباره تسهیل بیشتر محدودیت عرضه از اوت به بعد بحث کنند. ناظران اوپک پیش بینی کرده اند این گروه تولیدش را در اوت ممکن است بیش از یک میلیون بشکه در روز یا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد یا حتی سطح تولیدش را بدون تغییر نگه دارد.

منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اظهار کردند هیچ تصمیم واحد یا توصیه ای در نشست روز سه شنبه کارشناسان اوپک پلاس مطرح نشد.

اوپک پلاس اکنون قصد دارد نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران را اول ژوییه (۱۰ تیر) یک روز دیرتر از برنامه ریزی قبلی برگزار کند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در دیدار کارشناسان اوپک پلاس که به کمیته فنی مشترک معروف است، اعلام کرد انتظار می رود تقاضا در سال ۲۰۲۱ به میزان شش میلیون بشکه در روز رشد کند که پنج میلیون بشکه در روز آن در نیمه دوم سال خواهد بود.

وی در سخنانی گفت: عامل مبهم تاثیرگذار واریانت دلتا است که به افزایش موارد ابتلا و تجدید قرنطینه در بسیاری از مناطق منجر خواهد شد.

بارکیندو گفت: رشد تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال افزایش قابل توجهی نشان می دهد حتی اگر ابهامات و ریسکهای مرتبط به حساب آورده شود. آمار مقدماتی مربوط به ماه مه نشان می دهد که ذخایر نفت در اقتصادهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پایین میانگین پنج ساله (۲۰۱۹-۲۰۱۵) است.

کاهش سطح ذخایر نفت و بازگرداندن آن به میانگین پنج ساله یکی از اهداف اصلی اوپک پلاس بوده است. اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج همه گیری کووید ۱۹ محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشت و تا ژوییه این محدودیت عرضه به ۵.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بارکیندو گفت: افزایش سطح بدهی دولتی که ناشی از برنامه های محرک مالی و پولی است مایه نگرانی است زیرا باعث رشد تورم در ماههای آینده می شود.


منبع : ایسنا 

قیمتهای نفت تحت تاثیر دورنمای خوش بینانه ای که اوپک از تقاضا برای نفت ارائه داد روز سه شنبه صعود کرد و نفت برنت به ۷۵ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت به ۷۳ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 30360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *