۰

کاهش تولید نفت آمریکا محدودتر خواهد بود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز می رسد که کاهش کمتری در مقایسه با پیش بینی قبلی ۲۳۰ هزار بشکه در روز است.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمتهای نفت تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک و متحدانش، به بالاترین حد در حدود سه سال اخیر صعود کرده اند. این افزایش باعث شده است بعضی از تولیدکنندگان آمریکایی فعالیت حفاری را افزایش دهند و شمار دکلهای حفاری در ژوئن برای یازدهمین ماه متوالی افزایش پیدا کرد؛ هر چند که کوچکترین افزایش ماهانه را از سپتامبر سال ۲۰۲۰ داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید جهانی نفت در ماههای آینده تا حدود زیادی از سوی اعضای اوپک پلاس افزایش بیشتری در مقایسه با مصرف جهانی نفت پیدا خواهد کرد. در گزارش این آژانس آمده است: ما انتظار داریم افزایش تولید، برداشت مستمر از ذخایر جهانی را که عمدتا در سال گذشته روی داد، کاهش دهد و قیمتها در سطوح فعلی مانده و میانگین آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به ۷۲ دلار در هر بشکه می رسد.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، رشد تولید اوپک پلاس به همراه تولید نفت شیل آمریکا و مناطق دیگر از رشد مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ پیشی گرفته و باعث کاهش قیمتهای نفت می شود. انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سال میلادی آینده به ۱۱.۸۵ میلیون بشکه در روز برسد که بالاتر از ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز تولید پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۱ است.

این آژانس پیش بینی کرد مصرف نفت و سایر سوختهای مایع آمریکا ۱.۵۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۶۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با پیش بینی قبلی ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز برسد. همچنین پیش بینی کرد تقاضای آمریکا در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۰۴ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۲۰.۶۸ میلیون بشکه در روز برسد در حالی که پیش بینی قبلی رشد تقاضا به میزان یک میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف سوختهای مایع در سطح جهانی سال میلادی آینده ۳.۷ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۰۱.۴ میلیون بشکه در روز می رسد که از سطح مصرف سال ۲۰۱۹ عبور خواهد کرد.



منبع : ایسنا 
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 30431
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *