۰

موافقت آمریکا با صادرات گاز مایع به ونزوئلا

وزارت خزانه داری آمریکا با صادرات و صادرات مجدد گاز مایع (LPG) به ونزوئلا که پیش از این با فرامین اجرایی دولت ترامپ ممنوع شده بود، موافقت کرد.
گاز مایع | میز نفت
گاز مایع | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مجوزی را صادر کرد که صادرات گاز را در معاملاتی که شامل مبادله با دولت ونزوئلا و شرکت نفتی دولتی  PDVSA یا نهادهایی که این شرکت ۵۰ درصد یا بیشتر در آنها سهم دارد می شود را مجاز  می شمارد. این مجوز اجازه هیچ گونه پرداخت به شکل نفت یا محصولات نفتی را نمی دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از مردم ونزوئلا برای پخت و پز از گاز مایع استفاده می کنند اما گاز مایع در پی شدت گرفتن بحران اقتصادی این کشور آمریکای جنوبی دچار کمبود شده است. تحریمهای آمریکا علیه شرکت PDVSA مانع سرمایه گذاری در مجتمع پتروشیمی این شرکت شده و در نتیجه مصرف کنندگان چوب می سوزانند که ممکن است به مشکلات سلامتی منجر شود.

بسیاری روی کار آمدن دولت بایدن را شروع تازه ای برای ونزوئلا می دانند. نمایندگان صادرکنندگان سوخت به ونزوئلا، واردکنندگان نفت ونزوئلا و گروههای فعال از دولت جو بایدن لغو ممنوعیت سواپ نفت در برابر دیزل برای این کشور آمریکای جنوبی را درخواست کرده اند. این گروه خواستار لغو کامل تحریمها یا تجدید دیپلماسی با دولت مادورو نیستند. سواپ دیزل در برابر نفت خام ونزوئلا تا آخرین سه ماهه سال ۲۰۲۰ تحت دولت ترامپ قانونی بود اما پس از این که دولت قبلی آمریکا این معافیت را لغو کرد، تاثیر آن روی شهروندان ونزوئلایی سریعا ملموس شد. کشاورزان ونزوئلایی هشدار داده اند که کمبود ساخت مانع برداشت شکر و کاشت برنج شده است.

با وجود تحریمها و با وجود بحران شدیدی که با شیوع همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در سال میلادی گذشته شدت گرفت، ونزوئلا اخیرا مدعی شد تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ چهار برابر افزایش داده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز می رساند و به صفهای طویلی که در همه پمپ بنزینهای این کشور مشاهده می‌شود، پایان می دهد.

انتهای پیام
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 30461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *