اوپک پلاس به توافق نفتی اولیه رسید

27 تير 1400 ساعت 14:51

منابع آگاه خبر دادند اعضای کلیدی گروه اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت تا دسامبر و تمدید مدت اجرای پیمان محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۲ به توافق اولیه رسیده اند.


به گزارش میز نفت ، دیدار آنلاین وزیران نفت گروه اوپک پلاس روز جاری برگزار می شود.این گروه که شامل اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت است، در مذاکراتی که اوایل ماه میلادی جاری برگزار شد به دلیل اختلاف میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی موفق نشد توافق نفتی جدید را تصویب کند.

اوپک پلاس قصد داشت میزان عرضه نفت از اوت تا دسامبر سال ۲۰۲۱ را به میزان دو میلیون بشکه در روز دیگر افزایش دهد. اگرچه ریاض و ابوظبی از افزایش تولید تا پایان امسال حمایت کردند اما امارات متحده عربی با ایده عربستان سعودی برای تمدید مدت اجرای پیمان فعلی محدودیت عرضه که طبق توافق اولیه در آوریل سال ۲۰۲۲ به پایان می رسد، موافق نبود و موافقت با این موضوع را به تعیین سهمیه تولید بالاتر برای این کشور مشروط کرد.

به گفته سه منبع آگاه در اوپک پلاس، موضوع سهمیه تولید بالاتر برای امارات متحده عربی و احتمالا اعضای دیگر نظیر عراق و کویت در برنامه دیدار روز یکشنبه خواهد بود.

این تولیدکنندگان باید تصمیم گیرند سهمیه تولید بالاتر چه زمانی اجرایی شود. منابع آگاه به رویترز گفتند: سطح مبنای تولید امارات متحده عربی ممکن است از آوریل سال ۲۰۲۲ به ۳.۶۵ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز فعلی افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین مشخص نیست از کدام ماه اعضای اوپک پلاس نفت بیشتری به بازار عرضه خواهند کرد. افزایش عرضه از اوت ممکن است دشوار باشد زیرا اکثر تولیدکنندگان پیش از این حجم فروش برای مشتریان قراردادی را مشخص کرده اند.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 30516

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/30516/اوپک-پلاس-توافق-نفتی-اولیه-رسید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir