۰

صادرات LNG آمریکا رکورد زد

رشد تقاضا برای محموله های تک از سوی آسیا و اروپا در ماههای زمستان و تابستان و قیمت پایینتر شاخص گاز آمریکا نسبت به بازار جهانی، به ثبت رکورد بالای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ منتهی شد.
صادرات LNG | میز نفت
صادرات LNG | میز نفت
به گزارش میزنفت ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد صادرات LNG آمریکا در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۱ به ۹.۶ میلیارد فوت مکعب در روز رسید و ۴۲ درصد در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. در تابستان سال گذشته صادرات LNG آمریکا به دلیل تقاضای اندک و قیمتهای پایین در بحبوحه قرنطینه های وضع شده برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ در مناطق واردکننده بزرگ گاز طبیعی در آسیا و اروپا، به رکورد پایینی سقوط کرده بود.

تقاضای جهانی برای LNG در اواخر سال ۲۰۲۰ با کاهش محدودیتهای قرنطینه و آغاز تقاضا برای گرمایش در فصل زمستان نیمکره شمالی بهبود پیدا کرد و در نتیجه، صادرات آمریکا در نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۰ جهش یافت. صادرات LNG آمریکا به آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۷ درصد رشد کرد و طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع صادرات این کشور ۳۲ درصد افزایش داشت. مجموع صادرات LNG آمریکا به آسیا ۳.۱ میلیارد فوت مکعب در روز معادل نیمی از کل صادرات LNG این کشور بود.

صادرات آمریکا در ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که تحت تاثیر تقاضای بالاتر به دلیل هوای سردتر در آسیا و اروپا و اختلال فعالیت تاسیسات صادرات LNG در خارج از آمریکا شامل استرالیا، مالزی، نیجریه، نروژ، ترینیداد و توباگو بود.

تقاضا برای LNG در آسیا و اروپا حتی پس از پایان فصل زمستان به دلیل ذخایر کمتر از حد معمولی که در مخازن وجود دارد، همچنان بالاست. قیمت هاب هنری و قیمت صادرات LNG آمریکا در مقایسه با قیمتهای بین المللی محموله های تک در آسیا و اروپا، عامل دیگر صادرات بالاتر LNG آمریکا در سال میلادی جاری بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آسیا بزرگترین مقصد صادرات LNG آمریکا از ژانویه تا مه سال ۲۰۲۱ بوده و ۴۶ درصد از صادرات آمریکا به این منطقه بوده است. پس از آن اروپا با سهم ۳۷ درصدی قرار گرفت. صادرات به برزیل هم افزایش یافت زیرا این کشور در بحبوجه بدترین خشکسالی ۹۱ سال اخیر، به استفاده از ظرفیت نیروی گازسوز بیشتری روی آورده است.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 30570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *